ארה"ב אוסרת על השימוש באנטי וירוס קספרסקי

אולי יעניין אותך גם

פעילות חברת קספרסקי בארצות הברית מהווה סיכון ביטחוני לאומי, עקב יכולות הסייבר ההתקפיות של ממשלת רוסיה ויכולת ההשפעה או הכוונה של קספרסקי, ולכן הודיעה לשכת התעשייה והאבטחה של משרד המסחר בארה"ב (BIS) כי אין מנוס מלאסור על Kaspersky Lab, Inc וחברות האם ברוסיה, מלספק ישירות או בעקיפין, תוכנות אנטי-וירוס, מוצרים או שירותים של אבטחת סייבר בארצות הברית או לאנשים בארה"ב. קספרסקי גם לא תוכל לספק עדכונים לתוכנות שכבר נמצאות בשימוש על ידי משתמשים בארה"ב, לאחר סיום תקופת המשך הפעילות.

לשכת התעשייה והאבטחה קבעה כי חברת קספרסקי מהווה סיכון משמעותי ובלתי מקובל לביטוח הלאומי, בין היתר בשל כפיפותה להנחיות וסמכות שיפוט ממשלת רוסיה; הרשאות ניהול המאפשרות גישה למידע רגיש של לקוחות בארה"ב; יכולת התקנת תוכנה זדונית ומניעת עדכונים קריטיים; שילוב תוכנות צד ג' במוצרי קספרסקי עם קוד מקור לא ידוע. בנוסף, שלושה חברות נוספות, AO Kaspersky Lab, OOO Kaspersky Group (רוסיה), ו-Kaspersky Labs Limited (בריטניה) נוספו לרשימת החברות שעמן אין לקיים קשרי מסחר, כיוון שתמכו במטרות הסייבר המודיעיני של גורמי הצבא והמודיעין הרוסי.

ארה"ב קוראת למשתמשים בתוכנות של קספרסקי לעבור במהרה לספקי תוכנה חדשים כדי לצמצם את חשיפת נתוניהם האישיים או נתונים רגישים אחרים בפני גורמים עוינים. על מנת למזער את הפגיעה בצרכנים ועסקים בארה"ב, תאפשר ארה"ב לקספרסקי להמשיך בפעילות מוגבלת בארה"ב - כולל אספקת עדכוני אנטי וירוס ועדכוני קוד מקור -ה-29 בספטמבר 2024. בתגובה להחלטה, קספרסקי אמרה כי היא רואה את המהלך כלא מוצדק וחסר בסיס, המהווה המשך של החלטות המבוססות על האקלים הגיאופוליטי הנוכחי ועל החששות התיאורטיים, במקום על הערכה מקיפה של שלמות המוצרים והפעילות של החברה.