ארה"ב: מטא יכולה להמשיך לאסוף "חתימות פנים" ממשתמשים לא רשומים

אולי יעניין אותך גם

מטא תוכל להמשיך לאסוף "חתימות פנים" (face signature) ממשתמשים לא רשומים, כיוון שהן אינן יכולות לשמש לזיהוי ואינן מהוות "מזהים ביומטריים" לפי החקיקה על מידע ביומטרי במדינת אילינוי (ה- Illinois’ Biometric Information Privacy Act, או ה-BIPA), המחריגה צילומים מתכלות החוק - כך קבע בית המשפט הפדרלי התשיעי לערעורים של ארצות הברית, בהחלטה בת 20 עמודים שפורסמה בשבוע שעבר.

בית המשפט דחה את הבקשה להחזיר את התביעה הייצוגית של תושב אלינוי, שהאשים את פייסבוק באיסוף מידע ביומטרי של משתמשים ללא חשבונות באמצעות תכונת ה-Tag Suggestion. חתימות פנים הן רצפים מספריים פנים שנוצרו באמצעות תוכנה לסריקת תמונות פנים, אך בית המשפט קבע כאמור כי "חתימות פנים" אינן מהוות "מזהים ביומטריים" לפי הגדרת החוק.

בית המשפט הפדרלי המשיך בכך את החלטתו של בית המשפט המחוזי, אך על בסיס נימוקים משפטיים אחרים - בעוד בית המשפט המחוזי קבע כי זה לא יהיה פרקטי לאסוף הסכמה מכל משתמש לא רשום שתמונתו מועלת לפייסבוק, בית המשפט הפדרלי קבע שהשאלה היחידית שצריך לבחון היא האם מטא אספה נתונים ביומטריים ללא הסכמה (בין אם הדבר פרקטי או לא). מקור: Biometric Update (מאת: ג'ואל ר' מקונבי).