סנקציות על אפל עקב השמדת ראיות בתביעת פרטיות

אולי יעניין אותך גם

אפל אינה רשאית להעלות טענות הגנה המבוססות על מחסור בראיות אצל התובעים בתובענה ייצוגית נגדה. כך קבעה שופטת בית משפט מחוזי בקליפורניה בתובענה נגד אופן השימוש של ענקית הטכנולוגיה בעוזרת הוירטואלית שלה, סירי.

בבקשה לאישור תובענה כייצוגית שהוגשה בשנת 2019, טענו התובעים כי אפל מפעילה את סירי גם כאשר המשתמשים באייפון אינם פונים אליה במכוון, באופן שמפר את פרטיותם ומהווה האזנת סתר אסורה. בין השאר נטען כי אפל מקליטה, מאחסנת ומשתפת שיחות פרטיות בניגוד למדיניות, ומשתמשת במידע להצגת מודעות ממוקדות. האישור לבקשה ניתן והתובענה מתנהלת בבית המשפט בסן פרנסיסקו מאז. בתחילת שנת 2024 התגלה כי אפל מחקה אלפי הקלטות שעומדות במרכז התביעה, וזאת במסגרת מדיניות שמירת המידע שלה.

בית המשפט המחוזי דחה את טענת אפל לפיהן הקבצים שנמחקו לא היו רלוונטיים לתביעה, וקבע כי הייתה באפשרות אפל להפריד בין ההקלטות המכוונות לאלה שהיו בלתי מכוונות בעת המחיקה, או להשהות את מדיניות המחיקה לחלוטין. בעקבות מחיקת הקבצים החליט בית המשפט לאסור על אפל להעלות טענות הגנה המבוססות על כשלונם של התובעים להשיג ראיות מהקבצים שנמחקו. כך למשל, אפל לא תוכל לטעון כי לתובעים אין זכות עמידה משום שאין ביכולתם להוכיח שסירי הופעלה במכשיר שלהם באופן מכוון כשלא היו מעוניינים בכך. כמו כן, בית המשפט הורה לחבר המושבעים לדון בשאלה האם אפל מחקה את המידע במכוון - שאלה שאם התשובה לה תהיה חיובית, תגרור הטלת סנקציות חמורות יותר על אפל. מקור: בלומברג (מאת: טוניה ריילי).