ארה"ב: נציבות הסחר מאשימה את אדובי בהטעיית צרכנים

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב הגישה תביעה נגד Adobe, החברה שפיתחה את פורמט ה-PDF ומפיצה את תוכנת הפוטושופ, בטענה כי לא סיפקה למשתמשיה גילוי נאות לגבי דמי המנוי. לטענת הנציבות, אלה נרשמו באתר של Adobe צורפו לתוכנית המנויים השנתית שלה, הכרוכה בתשלום חודשח, בלא שניתנו להם אפשרויות בחירה מתאימות ומידע שלם. בנוסף, משתמשים שנרשמו לתקופת ניסיון ולא ביטלו את המנוי במועד גם צורפו למנוי שנתי בלי שהובהר להם שהם מחוייבים לשלם ל-Adobe דמי מנוי במשך שנה.

משתמשים שביקשו לבטל את המנוי נאלצו לשלם ל-Adobe קנס משמעותי בשל ביטול מוקדם שעצם קיומו הוסתר אף הוא במסגרת ההרשמה לשירות. הקנס המשמעותי וקשיים נוספים ש-Adobe הערימה על משתמשים גרמו לכך שרבים מהם לא הצליחו לבטל את המנוי. למעשה, משתמשים שפנו לשירות הלקוחות של Adobe במטרה לבטל את המנוי, הופתעו לגלות כי Adobe ממשיכה לחייב אותם בדמי מנוי.

נציבות הסחר הפדרלית מציעה למי ששוקלים להירשם לשירות באינטרנט, לרבות לתקופת ניסיון, לבדוק היטב את תנאי השירות ואת המשוב שמשתמשים מפרסמים ברשת על השירות והחברה. הכללים בארצות-הברית מחייבים מחברות להציע למשתמש דרך פשוטה לבטל מנוי עם חיוב אוטומטי. מקור: הודעת נציבות הסחר הפדרלית (מאת אנדרו ריו).