קריאה לקונגרס: חייבו סימון מדיה חברתית בתווית אזהרה

אולי יעניין אותך גם

חוקקו חוק שידרוש מרשתות מדיה חברתית להציג למשתמש תווית אזהרה, בדומה לתוויות האזהרה המופיעות על חפיסות סיגריות ובקבוקי אלכוהול. כך הפציר הממונה על בריאות הציבור בארצות הברית (Surgeon General of the United States) ד"ר ויוק מארת'י, בקונגרס האמריקאי, במסגרת מאמר שפורסם בניו יורק טיימס אתמול (ב').

לדברי ד"ר מארת'י, משבר בריאות הנפש בקרב צעירים הוא מצב חירום שהרשתות החברתיות הן מהגורמים התורמים המובילים שלו. מחקרים אחרונים מראים כי שימוש של שלוש שעות ביום ברשתות החברתיות מכפיל את הסיכון לסבול מדיכאון – ואילו בני נוער מבלים בממוצע כמעט חמש שעות ביום באפליקציות הללו.

תוויות האזהרה על טבק, שהחלו להתפרסם כחוק בשנת 1965, הובילו לירידה משמעותית בעישון סיגריות בארצות הברית בעשורים האחרונים. לדעת הממונה, סימון הרשתות החברתיות בתוויות אזהרה יוכל לסייע במיגור השימוש באופן דומה. הוא סבור שהן חיוניות ליידוע ההורים בנושא הנזקים המשמעותיים שעלולים להיגרם מהשימוש במדיה חברתית, ולפיכך קרא לקונגרס לחוקק חוק שיחייב פרסום תוויות כאמור. עם זאת, ד"ר מארת'י מודה כי חקיקה כאמור לא תפתור את הבעיה לבדה.

כמה מדינות בארצות הברית כבר פועלות להגבלת השימוש של ילדים ברשתות חברתיות בחוק. כך למשל, מושל פלורידה רון דה-סנטיס חתם בחודש מרץ על הצעת חוק שתאסור על פתיחת חשבונות ברשתות החברתיות למשתמשים מתחת לגיל 14, ותדרוש את הסכמת ההורים עבור משתמשים בגילאי 14 עד 16. בנוסף, מושלת ניו יורק קאת'י הוקול הודיעה כי תחתום על חקיקה שתאסור על רשתות חברתיות להשתמש באלגוריתמים בפיד (feed) של משתמשים קטינים, ותמנע מחברות טכנולוגיה לשתף מידע של ילדים מתחת לגיל 18. מקור: CNN (מאת: דיוויד גולדמן).