מטא תשהה את השקת פרויקט Meta AI באירופה

אולי יעניין אותך גם

מטא תשהה את תכניתה להרחיב את שירותי הבינה המלאכותית שהיא מציעה לאיחוד האירופי. זאת, בעקבות בקשת הרגולטורים לפרטיות באיחוד כי תעכב את תחילת השימוש במידע של משתמשים אירופים בפייסבוק ובאינסטגרם לאימון מודלי השפה שלה.

בשבוע שעבר פרסמה מטא רשומה בבלוג הרשמי שלה, ובה הודיעה כי בכוונתה להתחיל להציע את שירותיה בתחום בינה המלאכותית – לרבות Llama, מודל השפה הפתוח שלה, וה-Meta AI Assistant, העוזר האישי הווירטואלי שלה – למשתמשים באירופה. לדברי מטא, כדי להעניק לאירופים שירותים מותאמים, עליה לאמן את מודלי הבינה המלאכותית שלה באמצעות מידע פומבי ששותף במוצריה ובשירותיה על ידי משתמשים מתוך האיחוד האירופי. אם לא תעשה כן, מודלי הבינה המלאכותית שלה לא יוכלו לזהות דגשים חברתיים, שפתיים ותרבותיים חשובים, הרלוונטיים למשתמשים באירופה. החברה הדגישה כי בכוונתה להשתמש רק במידע ששותף על ידי משתמשים מעל גיל 18, וכי תאפשר למשתמשים להודיע על התנגדותם לשימוש במידע שלהם לאימון המודלים באמצעות טופס מקוון - אך לא תבקש את הסכמתם המפורשת טרם השימוש.

בעקבות תלונות שהוגשו על ידי ארגון הזכויות הדיגיטליות NOYB, החליטו 11 רגלטורים לפרטיות באיחוד ובראשם הרגולטור האירי, לבקש ממטא שתעכב את תחילת השימוש במידע שפרסמו משתמשים אירופים בפייסבוק ובאינסטגרם. בקשה זו היא שהובילה את מטא להודיע על השהיית השקת פרויקט Meta AI באירופה.

בעריכה מאוחרת לרשומה בבלוג שלה מסוף השבוע האחרון, ציינה מטא כי היא מאוכזבת מהחלטת הרגולטורים, שמהווה לדבריה "צעד אחורה עבור החדשנות באירופה ועבור התחרות בפיתוח בינה מלאכותית". מקור: רויטרס (מאת: פו יון צ'י).