ארה"ב: רשתות חברתיות אינן אחראית לנזק שנגרם לבתי ספר

אולי יעניין אותך גם

הרשתות החברתיות הפופולאריות בקרב בני נוער אינן צריכות לשאת בהוצאות של בתי ספר לטיפול בנזקים שנגרמו עקב השפעותיהן השליליות על התלמידים. כך קבע בית המשפט העליון של מדינת קליפורניה בסוף השבוע האחרון.

בתביעה, שהוגשה על ידי מספר מחוזות בתי ספר ממדינות שונות בארצות הברית, טענו התובעים כי צריכת המדיה החברתית בקרב בני נוער הגדילה את עלויות החינוך. זאת, משום שהאופן בו רשתות המדיה מעוצבות נועד לגרום להתמכרות המשתמשים, וכתוצאה דעת התלמידים המשתמשים בהן מוסחת בקלות והם מפריעים יותר בכיתה. בהתאם, כך טענו בתי הספר, הם נדרשו להגביר את רמת המשמעת בכיתה, ליצור הדרכות מותאמות למורים, ולשמור על קשר תכוף יותר עם הורי התלמידים. בנוסף, בתי הספר טענו כי נאלצו להשקיע משאבים משמעותיים להתמודדות עם "אתגרים" שהופצו ברשתות החברתיות, שעודדו תלמידים לגרום נזק לרכוש בית הספר.

בית המשפט העליון בלוס אנג'לס דחה את הטענות, תוך שהוא קובע כי חייבת להיות מגבלה על מידת האחריות שמוטלת על חברה פרטית. אחרת, אותן חברות עשויות להימצא אחראיות גם לפעולות שביצעו אנשים בהשפעת המצב הרגשי שהן הובילו אותם אליו. לפי בית המשפט, הטלת האחריות על פלטפורמות הענק באופן שמבקשים בתי הספר, שקולה להטלת אחריות לתאונת דרכים שגרם סועד על מסעדן שמכר לו ברשלנות אוכל מקולקל, משום שנהיגתו הרשלנית של הסועד עלולה הייתה לנבוע מהשפעת המזון המקולקל עליו.

במקביל, עומדות ותלויות בקליפורניה כמה תביעות נזיקין אישיות של תלמידים ובני משפחותיהם, שטוענים שרשתות המדיה החברתית גרמו להם למצוקה פסיכולוגית קשה ואף למחשבות אובדניות. מקור: יאהו! (מאת: רייצ'ל גראף, אייזאה פוריץ ומאיה ספוטו).