אירופה: 11 תלונות פרטיות הוגשו נגד Meta על אימון AI

אולי יעניין אותך גם

לטענת ארגון NOYB, הפועל למען זכויות דיגיטליות של נושאי מידע באיחוד האירופי, Meta (מטא, חברת האם של פייסבוק) הודיעה בשבוע האחרון למשתמשיה שהיא תשתמש ותשתף עם כל אחד את כל המידע שצברה עליהם, כולל תמונות, פוסטים אישיים, נתוני מעקב (למעט הודעות פרטיות בין משתמשים) ומידע שצברה מצדדים שלישיים, עבור "טכנולוגיית AI" לא מוגדרת. ארגון NOYB טוען שמטא הודיעה זאת בצורה עקיפה באמצעות שינויים במדיניות הפרטיות שלה, על בסיס "אינטרס לגיטימי", עם אפשרות opt-out מסובכת מאוד. בשל כך, הגיש ארגון NOYB, הפועל למען זכויות דיגיטליות של נושאי מידע באיחוד האירופי, לא פחות מ-11 תלונות לרשויות פרטיות ברחבי אירופה, במטרה לעצור השינוי בדחיפות, לפני שיכנס לתוקף ב- 26 ביוני 2024.

מטא דחתה את טענות NOYB והתייחסה לבלוג שפרסמה ב-22 למאי, שבו הודיעה למשתמשיה שהיא משתמשת במידע מקוון ומידע שפרטים שיתפו בפומבי באמצעות מוצריה ושירותיה כדי לאמן כלי AI. עם זאת, הודעה שנשלחה למשתמשי פייסבוק הבהירה כי מטא עשויה לעבד מידע גם על אנשים שאינם משתמשים במוצרי ושירותי החברה, ללא חשבון, אם אלו מופיעים בתמונה או מוזכרים בפוסטים או הודעות ששותפו על ידי המשתמשים. דובר במטא אמר כי "מטא בטוחה שהגישה שלה תואמת את חוקי הפרטיות, ועולה בקנה אחד עם פיתוח ושיפור חוויות AI על ידי חברות אחרות באירופה (כמו גוגל ו-Open AI)".

מייסד ארגון NOYB, מקס שרמס, אמר בהצהרתו כי בית הדין לצדק של האיחוד האירופי כבר הבהיר של-Meta אין "אינטרס לגיטימי" לעקוף את זכות הפרטיות של משתמשיה בכל הנוגע לפרסום, אך Meta מנסה שוב להשתמש באותם טיעונים לאימון "טכנולוגיית AI" לא מוגדרת ומתעלמת באופן בוטה מפסק הדין של בין הדין. לטענת שרמס, "העברת האחריות למשתמש היא אבסורדית, החוק מחייב את מטא לקבל הסכמה, ולא לספק טופס ביטול הסכמה נסתר ומטעה. ככל שמטא רוצה להשתמש בנתונים, עליה לבקש את הסכמתם". מקור: NOYB, רויטרס (מאת: פו יון צ'י).