נדחתה ייצוגית נגד OpenAI ומייקרוסופט

אולי יעניין אותך גם

ניצחון קטן ל-OpenAI, הסטארט-אפ שפיתח את מערכת הבינה המלאכותית הפופולרית ChatGPT, ולמיקרוסופט שמשקיעה בו: בית משפט פדרלי בקליפורניה דחה מטעמים טכניים בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד שתי החברות בטענה שהשתמשו בלא רשות במידע אישי שנלקח מרשתות חברתיות, כדי לאמן את ChatGPT כיצד להגיב לפניות אנושיות. הבקשה לתביעה יצוגית הייתה דומה במהותה לבקשה אחרת לתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד OpenAI בשנה שעברה.

תביעות אלה הן חלק משרשרת תביעות שהוגשו נגד OpenAI ומייקרוסופט, לרבות תביעה שהוגשה על ידי סופרים ועיתונים בטענה שהחברות השתמשו ביצירותיהם ללא רשות על מנת לאמן את ChatGPT.

בית המשפט קבע בהחלטתו הפעם כי התביעה כפי שהוגשה הייתה מוגזמת באורכה וכללה טענות רבות שהיו מיותרות ומסיחות דעת, שהקשו על דיון מהותי בסיכויי התביעה. בנוסף, הבקשה כללה מידע שאינו רלוונטי ואינו מבוסס ורטוריקה שאינה מתאימה לדיון בבית משפט פדרלי. בית במשפט ציין כי התפתחות הבינה המלאכותית גורמת לחששות מובנים, אך התובעים צריכים להבין שהם עומדים בפני בית משפט ולא אסיפה כללית של הציבור. למרות הביקורת שמתח בית המשפט על הבקשה, הוא התיר לתובעים להגיש בקשה מתוקנת ועורך דינם כבר הצהיר שיעשה זאת. מקור: Reuters (מאת בלייק בריטן).