ארה"ב: ניצחון למפתחת Call of Duty בתביעה נגד אתר צ'יטים

אולי יעניין אותך גם

מכירת "צ'יטים" למשחק מחשב מהווה הפרה של ה-Digital Millenium Copyright Act ושל חוק המחשבים הפדרלי, ומזכה את מפתח המשחק בבעלות על שם המתחם של מוכר הצ'יטים. כך קבע בית משפט מחוזי בקליפורניה כשקיבל את תביעתה של חברת Activision, מפתחת משחק המחשב הפופולארי Call of Duty, נגד אתר EngineOwning שפיתח ומכר לשחקנים צ'יטים - קודים שמאפשרים לשחקנים לפרוץ את חוקי הבסיס של המשחק כדי לקבל יתרון במשחק.

אקטיוויז'ן מנהלת מאבק ארוך נגד שימוש בצ'יטים במשחקים שלה. בתוך כך, היא פיתחה אמצעי הגנה שונים המאפשרים לה לזהות פעולות חשודות בזמן המשחק ולנטרלן. במקביל, הטמיעה בתנאי השימוש שלה הוראות חוזיות האוסרות באופן מפורש על שימוש בצי'טים ובאמצעים בלתי הוגנים אחרים. לפי התביעה, EngineOwning פיתחו, מכרו, הפיצו ושיווקו צ'יטים מוכוונים למשחק Call of Duty, המאפשרים לעקוף את אמצעי ההגנה של החברה, ומעניקים לשחקנים יכולות גבוהות ויתרונות בלתי הוגנים על פני שאר השחקנים.

בית המשפט פסק פיצויים בסך 14.5 מיליון דולר, אסר על המשך פעילות זו של האתר וקבע כי יש להעביר את בעלות שם המתחם (דומיין) של האתר לאקטיוויז'ן.

בית המשפט קיבל את טענות אקטיוויז'ן וקבע כי פעילות האתר פוגעת במוניטין ובחוויית המשחק ומובילה לאובדן רווחים כספיים של החברה. כמו כן, בית המשפט קבע כי פעילות EngineOwning מפרה ביודעין את תנאי השימוש של אקטיוויז'ן, שאוסרים על כך במפורש, ואת ה-Digital Millenium Copyrights Act. עוד קבע בית המשפט, כי הפעילות מהווה גישה בלתי חוקית למחשב תוך הפרה של חוק המחשבים הפדרלי (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA), משום שהיא מאפשרת גישה למשחק תוך מעקף של חומות דיגיטליות. בהתבסס על קביעות אלה, בית המשפט פסק פיצויים בסך 14.5 מיליון דולר (שחושב על בסיס כמות מכירות הצ'יטים), אסר על המשך פעילות האתר וקבע כי יש להעביר את הבעלות בשם המתחם (דומיין) של האתר לאקטיוויז'ן.