ארה"ב: Bright Data רשאית לקצור מידע גלוי מ-X

אולי יעניין אותך גם

קציר מידע גלוי אינו מפר את תנאי השימוש של פלטפורמה ואינו מהווה הפרה של זכות יוצרים של הפלטפורמה במידע. כך קבע בית משפט מחוזי בקליפורניה כשדחה על הסף תביעה שהגיש תאגיד X (לשעבר טוויטר) נגד חברת Bright Data הישראלית, בטענה שזו מבצעת קציר מידע בלתי חוקי בפלטפורמת X.

במסגרת התביעה שהוגשה בחודש יולי האחרון, ביקש תאגיד X לקבל צו שימנע את קציר המידע הגלוי מהפלטפורמה שבבעלותו ואת העתקתו, וכן את מכר הכלים ש-Bright Data פיתחה ומשווקת ואשר מסייעים לאחרים בקציר מידע כאמור. בין השאר, טען תאגיד X כי פעילותה של Bright Data הפרה את תנאי השימוש של הפלטפורמה ואת זכויות היוצרים של התאגיד.

בית המשפט, שדחה את כל טענותיו של X, קבע כי שימוש בכלים לקציר מידע אינו בלתי חוקי כשלעצמו, וכי X אינו זכאי לבעלות דה-פקטו בתוכן המוגן בזכויות יוצרים שמשתמשים העלו לפלטפורמה. עוד בראשית דבריו, ציטט את בית המשפט לערעורים בעניין hiQ Labs v. LinkedIn, שקבע כי מתן השליטה המוחלטת לחברות המדיה החברתית להחליט מי רשאי לאסוף ולהשתמש במידע שכלל אינו בבעלותן, עלול להוביל ליצירת מונופולין על מידע.

law.co.il מזכיר כי בחודש ינואר האחרון ניתנה החלטה דומה בתביעה של מטא נגד Bright Data, שבעקבותיה משכה מטא את התביעה. בדומה להחלטת בית המשפט בעניין מטא, בית המשפט דן בתחולת תנאי השימוש על מי שאינם משתמשים בפלטפורמה כמשתמשים רשומים. באופן מעניין, בניגוד להחלטה ההיא, בעניין X קבע בית המשפט כי לא ניתן לומר ש-Bright Data לא הייתה מודעת לתנאי השימוש, שכן הייתה בעבר בעלת חשבון בפלטפורמה. ואולם, טענתה של X להפרת תנאי השימוש כשלה בכל זאת, משום ש-X לא הוכיחה שנגרם לה נזק כתוצאה מההפרה.