טיק-טוק נדרשת לעבור לבעלות אמריקנית

אולי יעניין אותך גם

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אישר השבוע חקיקה שתחייב את החברה-האם הסינית של טיק-טוק - בייטדנס - למכור את אחזקותיה ברשת החברתית לידיים אמריקניות בתוך כתשעה חודשים (או תקופה ארוכה יותר אם הנשיא יאשר הארכה). אם לא תעשה כן - צפויה טיק-טוק להיחסם לשימוש בארה"ב.

החוק להגנת אמריקאים מפני יישומים הנשלטים בידי יריבים זרים (Protecting Americans from Foreign Adversary Controlled Applications Act) נכלל במסגרת חקיקת הסדרים נרחבת שכוללת סיוע בטחוני לישראל, אוקראינה וטייוואן; הגבלות על סחר בפנטניל (אופיואיד); וסנקציות נגד ארגון הטרור חמאס ומנהיגים באיראן.

הטעם לחקיקה נגד טיק-טוק הוא חשש מפני איומים לביטחון הלאומי של ארה"ב מאחר ומידע אישי, בחלקו רגיש, על כ-170 מיליון אמריקאים המשתמשים בטיק-טוק נמצא בידיים סיניות. law.co.il מזכיר כי ב-2020 חתם הנשיא (דאז) טראמפ על צו נשיאותי המורה לחסום את טיק טוק בחנויות האפליקציות בארה"ב. המהלך נחל הפסד בבית המשפט שפסק כי הצו אינו חוקי ובטל.

מומחים מציינים כי מכירת טיק-טוק צפויה להיות מורכבת משורה של סיבות, בהן תג המחיר הגבוה (שמצמצם את מאגר הרוכשים הפוטנציאלי), דיני הגבלים עסקיים שמונעים רכישה על-ידי אחת מענקיות הרשת האמריקאיות הקיימות כדוגמת גוגל ופייסבוק, הקשר התפעולי העמוק שיש לפלטפורמת טיק-טוק עם טכנולוגיה שבבעלות החברה-האם, בייטדנס והצווים לאיסור ייצוא הטכנולוגיה שהוציא הממשל הסיני לפני מספר שנים.

טיק-טוק מתחה ביקורת חריפה על החקיקה נגדה ומסרה כי פניה למאבק משפטי נגד החוק הבלתי-חוקתי לדבריה. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת: ספנה מהרשוואי, דיוויד מקבי).