פעילותו של איגוד הפרסום האינטראקטיבי (Interactive Advertising Bureau - IAB) בפיתוח וניהול מערכת השקיפות וההסכמה לעיבוד מידע אישי לצורך פרסום ממוקד (Transparency and Consent Framework - TCF) מקימה עליו את חובות ה-GDPR. האיגוד נחשב לבעל שליטה משותף במידע (Joint controller). כך פסק בית המשפט הגבוה באירופה לפני ימים אחדים, תוך שהוא מאמץ את הממצא העיקרי של רשות הגנת המידע בבלגיה נגד ה-IAB לפני כשנתיים.
האיגוד הוא ארגון ללא כוונת רווח שבשנים האחרונות עוסק בפיתוח ותפעול של מערכת מידע שמטרתה לאפשר לשחקנים השונים בשרשרת הפרסום הדיגיטלי לפעול בציות ל-GDPR בעיבוד מידע אישי של גולשים לצורך פרסום ממוקד התנהגות. מערכת השקיפות וההסכמה מקודדת את בחירת הגולש לגבי איסוף ועיבוד מידע עליו לתוך מחרוזת אלפאנומרית שמועברת בין הגורמים השונים בשרשרת הפרסום כדי שיפעלו בהתאם לבחירת הגולש בעיבוד המידע עליו.
בית המשפט הגבוה באירופה פסק כי מחרוזת העדפות הגולש מהווה מידע אישי משום שהיא מגלמת את כתובת ה-IP של הגולש שיכולה להחשב לנתון המזהה אישית את האדם. עוד מצא בית המשפט כי לאור ההשפעה המהותית שיש לאיגוד על מטרות עיבוד המחרוזת ואמצעי העיבוד, יש לראות באיגוד כבעל שליטה משותף יחד עם יתר חברי איגוד הפרסום (בכפוף לווידוא עובדתי שבית המשפט בבלגיה יכול לערוך). עם זה, אין לראות באיגוד כבעל שליטה במידע לגבי תהליכי העיבוד המבוצעים לאחר רישום ועיבוד העדפות והסכמות המשתמש בתוך המחרוזת, אלא אם יוכח שלאיגוד יש השפעה מהותית על המטרות והאמצעים המשמשים בתהליכי העיבוד האחרים האלה.