שינויים בשירותי אפל, מייקרוסופט וגוגל לקראת חוק השווקים הדיגיטליים

ענקיות הטכנולוגיה העולמיות, כולל גוגל, אפל ומיקרוסופט, יישמו עד ליום חמישי, 7.3.2024, שינויים משמעותיים בפעילותן ובמוצריהן בתגובה לחוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (ה-Digital Markets Act).

גוגל משנה את האופן שבו היא מציגה תוצאות חיפוש מסוימות. השינוי מיועד להבטיח תנאים הוגנים יותר למתחרים קטנים יותר. מיקרוסופט לא תחייב עוד את משתמשי חלונות להשתמש במנוע החיפוש שלה Bing. השינוי המשמעותי ביותר מגיע מאפל, שאמורה לאפשר לראשונה חנויות לאפליקציות ומערכות תשלום חלופיות במכשירי האייפון והאייפד שלה. בכך היא נפרדת ממדיניות ארוכת השנים של הפצת יישומים ועיבוד תשלומים רק דרך ה-App Store .

ה-DMA, שהתקבל ב-2022, נועד למנוע מחברות טכנולוגיה גדולות להשתמש בדומיננטיות שלהן בשווקים באופן שעלול לפגוע בצורה לא הוגנת במתחרים. הוא מכוון ליצור ליצור שוק דיגיטלי מאוזן יותר. חברות שיימצאו מפרות אותו צפויות לעונשים חמורים, כולל קנסות של עד 20% מההכנסות העולמיות שלהן.

השינויים של גוגל, אפל ומיקרוסופט ממחישים את ההשפעה הגוברת של צעדים רגולטוריים על חברות טכנולוגיה, שפעלו עד כה בחופשיות רבה. ההשלכות הרחבות יותר של החקיקה האירופאית הן משמעותיות, שכן הוא מהווה תקדים באזורים אחרים השוקלים אמצעים רגולטוריים דומים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת אדם סאטריאונו ודיוויד מקבי).