חברה שאוספת מידע אישי על בסיס הצהרת פרטיות מסוימת לא יכולה באופן חד צדדי לחזור בה מהצהרותיה לאחר שהמידע בידיה. כך מזהירה נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) בבלוג שלה. לפי הנציבות, שינוי נוהגי הפרטיות כך שיאפשרו לחברה שימושים נרחבים יותר במידע שאספה, למשל במסירתו לגורמים אחרים או שימוש בו לצורך אימון בינה מלאכותית, יחד עם עדכון מוצנע למשמשים על השינוי במדיניות הפרטיות - יכולים להחשב להטעיה צרכנית והתנהגות בלתי הוגנת האסורה לפי חוק נציבות הסחר הפדרלית.
הנציבות מדגישה כי היא נוקטת פעולות אכיפה נגד חברות המפרות את הכללים האלה, כפי שעשתה בשנה שעברה נגד חברה לשירותי בדיקות DNA. החברה שינתה את מדיניות הפרטיות שלה בלי להודיע למשתמשים ובלי לקבל את הסכמתם, כדי לאפשר לה לשתף מידע אישי עם גורמים חיצוניים נוספים. מקור: נציבות הסחר הפדרלית.