נציבות התקשורת הפדרלית בארצות-הברית (Federal Communications Commission - FCC) הודיעה ביום חמישי האחרון על אימוץ פה אחד של פסיקה הצהרתית לפיה שיחות המבוצעות באמצעות קול שנוצר על ידי AI נחשבות ל-"מלאכותיות" לפי חוק האמריקאי להגנת הצרכן בטלפון (TCPA). פסק הדין, שכבר נכנס לתוקף, הופך את טכנולוגיית יצירת הקול ע"י בינה מלאכותית (AI), המשמשת בעיקר להונאות בפרסומות אוטומטיות המכוונות לצרכנים, לבלתי חוקית. לתובעים הכלליים ברחבי ארה"ב יהיו כעת כלים חדשים לפצח הונאות אלו ולהבטיח שהציבור יהיה מוגן מפני הונאות ומידע מטעה - עד עתה יכלו התובעים הכלליים לתקוף את פעולת ההונאה שבוצעה באמצעות השיחות האוטומטיות, אך כעת עצם השימוש ב-AI להפקת הקול בשיחות האוטומטיות אינו חוקי, כך שבפועל יתרחבו הדרכים המשפטיות שבאמצעותן רשויות אכיפת החוק יוכלו להתמודד עם התופעה, כמו חסימת מספרי טלפון, קנסות ותביעות בבתי המשפט.
השימוש בשיחות אוטומטיות הפך לפופולרי במיוחד במהלך השנים האחרונות, כיוון שהטכנולוגיה טומנת בחובה את היכולת לבלבל צרכנים עם מידע מוטעה, באמצעות חיקוי קולות של ידוענים, מועמדים פוליטיים ובני משפחה קרובים. כך לדוגמה, ה-FCC האשימה ביום שלישי האחרון את חברת Lingo Telecom בכך ששימשה "מקור לתעבורת שיחות אוטומטיות", בהם נשמע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מייעץ לבוחרים דמוקרטיים לא להצביע בבחירות. לפי פרסום ה-FCC, השיחות האוטומטיות שהגיעו מהחברה החלו ב-21 בינואר, יומיים בלבד לפני הפריימריז לנשיאות בניו המפשיר. השיחות זויפו כך שמקור השיחה יוצג כמגיע מבן זוגה של פקידת המפלגה הדמוקרטית לשעבר בניו המפשייר, קתי סאליבן. Lingo Telecom אמרה לחוקרים שהחברה האחראית לשיחות היא בכלל Life Corporation, ושהיא הושעתה - אך החקירה בנושא נמשכת.