בשל תקיפת סייבר איראנית - יועצת מס תוכר כנפגעת עבודה

אולי יעניין אותך גם

יועצת מס טענה בתביעה לביטוח הלאומי כי קיבלה התקף לב לאחר שאתר רשות המיסים קרס, בשל מתקפת סייבר איראנית, ביום האחרון האפשרי לדיווח עבור לקוחותיה של יועצת מס - והביטוח הלאומי הכיר בה כנפגעת מתאונת עבודה.

יועצת המס הגיעה ב-15 במרץ 2022 לעבודה בציפייה ליום עמוס, מאחר והיה עליה להגיש דיווח ותשלום עבור עשרות לקוחות באמצעות שוברים. יועצת המס טענה כי היא התכוונה להוציא את השוברים דרך אתר רשות המיסים, אך מערכות רשויות המס לא פעלו. לטענתה, לאחר שעבר זמן רב והמערכות לא פעלו, ועקב החשש מהטלת קנסות על לקוחותיה, הייתה יועצת המס "בלחץ מטורף". יועצת המס טענה כי נודע לה שיום לפני כן ארעה מתקפת סייבר אירנית על אתרים ממשלתיים וזו הסיבה שהאתרים לא עבדו ביום שלאחר מכן. רק בשעות הערב התקבל האישור שתשלומי המע"מ יידחו ל-23 במרץ 2022. 

יועצת המס טענה בתביעתה כי בסוף היום חזרה הביתה והרגישה כאבים בחזה, ולמחרת, כאשר הלחץ שנוצר בעבודה המשיך להשפיע, הזמינו לה ניידת טיפול נמרץ, ובבית החולים אובחנה כי לקתה לראשונה בחייה באוטם שריר הלב. המוסד לביטוח לאומי אישר ליועצת המס כי הכיר בפגיעתה כתאונת עבודה. מקור: כלכליסט (מאת: ליטל דוברוביצקי)