לא לפהק - עוד ייצוגית נגד ChatGPT

אולי יעניין אותך גם

גל התביעות נגד ChatGPT ממשיך: הפעם עוד תביעה נגד OpenAI ומייקרוסופט בטענה להעתקה ושימוש בלתי חוקי ביצירות מוגנות לאימון GPT, המודל המניע את ChaGPT. גם תביעה זו מבקשת הכרה כייצוגית. התביעה הוגשה על ידי שני עיתונאים בבית משפט פדראלי בניו-יורק, שבוע ימים מאז שהוגשה תביעה דומה נגדן על ידי הניו-יורק טיימס בטענה שהעתיקו שלא כחוק מיליוני מאמרים מהעיתון לאימון GPT.

לדברי התובעים, OpenAI הודתה בעבר כי השתמשה לאימון המודל במאגרי נתונים פיראטיים של ספרים אלקטרוניים הכוללים גם את יצירות התובעים, ועם כל זאת המשיכה במזיד להשתמש ביצירות אלו ללא קבלת היתר מבעלי הזכויות. כך, לטענתם, OpenAI מפרה את זכויות היוצרים של התובעים, ובמקביל לה גם מייקרוסופט, המשלבת את ChatGPT במנוע החיפוש שלה, בינג.

התובעים מציינים בתביעתם כי לאחר הגשת התביעה של הניו-יורק טיימס, OpenAI  הצהירה שהיא מחויבת לכבד את בעלי הזכויות והכירה בפומבי בכך שיש לפצות אותם כדי שהיינו מטכנולוגיית בינה מלאכותית וממקורות הכנסה חדשים. לפיכך, התובעים מבקשים לייצג קבוצה של מחברים שיצירותיהם הועתקו באופן שיטתי על ידי הנתבעות, ומבקשים בין היתר פיצויים של עד 150,000 דולר לכל יצירה שהועתקה, וצו מניעה קבוע להפסקת ההעתקה ללא רשות.