הרגולטור בקליפורניה קורא לחייב דפדפנים לאפשר איתות נגד פרסום ממוקד

אולי יעניין אותך גם

סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה (California Privacy Protection Agency) פרסמה לפני ימים אחדים קריאה למחוקק במדינה להוביל תיקון חקיקה שיחייב את יצרני הדפדפנים, בהם גוגל (כרום), מייקרוסופט (אדג') ואפל (ספארי) המהווים 90 אחוז משוק הדפדפנים, להטמיע יכולת מובנית שתאפשר למשתמשים להפעיל איתות opt-out גלובלי שישדר לאתרים הוראה להימנע מאיסוף מידע אישי לצורכי פרסום ממוקד ברשת.

חובתם של אתרים לכבד איתות ל-opt-out שמגיעים מדפדפנים קיימת כהוראה רגולטורית בקליפורניה מזה כשנתיים וחצי. כדי לנצל את האפשרות הזו, משתמשים כיום נדרשים להתקין תוסף ייעודי לדפדפנים הפופולריים, או לחילופין, להשתמש בדפדפנים פחת פופולריים, כדוגמת מוזילה פיירפוקס ו-DuckDuckGo, הכוללים את התכונה הזו באופן מובנה. סוכנות הפרטיות בקליפורניה הביעה תמיכה בתיקון חקיקה שיחייב את כל הדפדפנים להטמיע את התכונה הזו באופן מובנה, בלא שמשתמשים יידרשו להתקין תוסף.

אם החקיקה תקודם ותאושר, קליפורניה תהיה למדינה הראשונה שמחייבת יצרני דפדפנים להטמיע את תכונת ה-opt-out הגלובלי.