גרמניה: שירות DNS אינו אחראי ואין עליו לחסום אתרים פיראטיים

אולי יעניין אותך גם

שירות ה-DNS השווייצרי Quad9 (ארגון ללא מטרת רווח המספק שירותי "תרגום" שמות מתחם, ומסייע למשתמשיו בהגנה מפני פישינג ותוגנות זדוניות) זכה לניצחון בהליכי הערעור שהוא מנהל מול Sony Music, בכל הקשור לחסימת אפשרות הגישה לאתרים המציעים תוכן פיראטי. בית המשפט האזורי הגבוה בעיר דרזדן, גרמניה, ביטל את הצו שחייב את השירות לחסום אתרים פיראטיים, וקבע כי השירות אינו יכול להיחשב כמי שמפר זכויות יוצרים, הואיל ושירות DNS אינו בעל תפקיד מרכזי בפעילויות שהפרו זכויות יוצרים.

הצו ניתן לטובת סוני בשנת 2021, על-ידי בית משפט מחוזי בעיר המבורג, והורה ל-Quad9 לחסום את הגישה לאתר קישורים לתוכן מוסיקלי פיראטי (Canna.to). הארגון התנגד למתן הצו הרחב שהושת עליו וטען כי בעוד שאינו מעודד פיראטיות, הוא מתנגד נחרצות לאמצעי חסימה נרחבים המוטלים על ספקי שירותי אינטרנט, שאין להם זיקה ישירה לתוכן הפיראטי. כאמור, בערעור הצליח הארגון להפוך את החלטת ביהמ"ש בהמבורג.

נפסק כי שירותי DNS אינם יכולים להימצא כאחראים להפרת זכויות יוצרים בהתאם לחוק הגרמני והאירופי, שכן הם מתווכי רשת נייטרליים שאינם נוטלים חלק בפעילות המפרה של האתרים הפיראטיים. בית המשפט הדגיש כי שירותים אלה אינם "מארחים" את התוכן המפר (Hosting) וכי משתמשי השירות אינם מעמידים תוכן מפר לרשות הציבור. כל שעושים השירותים הללו, הסביר ביהמ"ש, הוא לתרגם את שם המתחם לכתובת IP. מקור: TorrentFreak (מאת ארנסטו ואן דר סאר).