קליפורניה: טיוטת תקנות על הגנת פרטיות במערכות החלטה אוטומטיות

אולי יעניין אותך גם

הסוכנות להגנת הפרטיות במדינת קליפורניה (California Privacy Protection Agency) פרסמה השבוע טיוטת תקנות בנושא טכנולוגיית קבלת החלטות אוטומטית (Automated Decision Making Technology - ADMT). הטיוטה נועדה תחילה לדיון במועצת המנהלים של הסוכנות לצורך אישורה לפרסום להערות הציבור במהלך חודש דצמבר.

התקנות מספקות הגדרה רחבה על מהי טכנולוגיה לקבלת החלטות אוטומטיות. ההגדרה כוללת "מערכות המשתמשות בבינה מלאכותית, למידת מכונה, סטטיסטיקה או עיבוד נתונים על מנת להעריך את המידע כדי לעזור לבני אדם לקבל החלטות בנושאים שונים".

התקנות מורכבות משלושה חלקים עיקריים: חובתם של עסקים למסור לצרכנים הודעה על השימוש בטכנולוגיה כזו, זכותם של צרכנים לבטל את הסכמתם לשימוש בטכנולוגיה זו לקבלת החלטות עליהם, וכן את זכותם של צרכנים לגשת למידע אודות הטכנולוגיה והיישום שלה, לרבות הנתונים עליהם התבססה הטכנולוגיה בקבלת ההחלטות. טיוטת התקנות מתייחסת גם לשימוש בטכנולוגיה כזו ליצירת פרופלים של ילדים מתחת לגיל 16.

לצד הדרישה למסור לצרכנים מידע על השימוש בטכנולוגיה וזכויותיהם, קיימים גם חריגים לחובות אלה, כדוגמת שימוש בטכנולוגיה כדי לזהות פעולות הונאה או פעולות בלתי חוקיות או שימוש בטכנולוגיה לצורכי אבטחה. עם זאת, על בתי העסק ליידע את הצרכנים מדוע הם אינם יכולים לדרוש את ביטול הסכמתם לשימוש בטכנולוגיה או מדוע הם אינם יכולים לדרוש גישה למידע.