בינה מלאכותית מספקת שירותים משפטיים? לא הוכח נזק, קבע השופט

נדחתה תביעה של משרד עורכי דין אמריקאי שתבע אתר המשתמש בבינה מלאכותית כדי לערער על דו"חות חניה. עורכי הדין התובעים טענו שהאתר, DoNotPay, לא יכול לשמש כעורך דין מפני שאין לו תואר במשפטים או רישיון לעריכת דין.

DoNotPay מוגדר "עורך דין רובוטי". זוהי פלטפורמה אינטרנטית שהשתמשה בבינה מלאכותית במקום עורכי דין אנושיים כדי לערער על דו"חות חניה ולסייע במגוון נושאים משפטיים.

DoNotPay הודיע בעבר שיפסיק את השירות אחרי שקיבל איומים בתביעה. כעת, עמוד הבית שלו מודיע שהוא מספק שירות אחר: " DoNotPay משתמש בבינה מלאכותית כדי לעזור לך להילחם בתאגידים גדולים, להגן על הפרטיות שלך, למצוא כסף נסתר ולהביס את הבירוקרטיה."

לדברי התובעים, עורך הדין הרובוטי עלול לגרום נזק משמעותי ללקוחות כי אין לו את הכלים לייעץ להם וגם נזק למשרד עורכי הדין כי בניגוד אליהם, הוא לא מחויב להעסיק רק עורכי דין עם רישיון. בית המשפט קבע כי DoNotPay אינו מהווה תחרות ישירה למשרדי עורכי הדין וכי המשרד התובע לא הצליח להוכיח שנגרם לו נזק כתוצאה מהפעילות שלו. עם זאת, המשרד יוכל לתקן את תביעתו כדי להמשיך בה. בנוסף, תלויה ועומדת עוד תביעה נגד עורך הדין הרובוטי בטענה שהשירות שסיפק ללקוח הביא לתוצאות גרועות.