המלצות הרשות להגנת הפרטיות על מוצרי IoT ובתים חכמים

אולי יעניין אותך גם

יש להעדיף רכישה של מוצרי האינטרנט-של-הדברים (Internet of things - IoT) מחברות המציעות הגנת פרטיות וסייבר מתקדמת, יש לשנות סיסמאות מברירת המחדל ולעדכן גרסה מעת לעת. אלה חלק מההמלצות שפרסמה הרשות להגנת הפרטיות על פרטיות במוצרי IoT ביתיים ובבתים חכמים, שכולל גם המלצות לחברות המספקות שירותי ומוצרי "בית חכם".

ההמלצות פורסמו בעקבות העלייה בשימוש במוצרי IoT במרחב הביתי והפיכת של בתים ל"בתים חכמים". מוצרי IoT ביתיים מכשירים חשמליים המצוידים בחיישנים הקולטים, אוספים ומעבדים מידע מהסביבה. לצד היתרונות של שימוש במכשירים אלו, יש גם אתגרים וסיכוני פרטיות רבים הכוללים בין היתר, איסוף ועיבוד מידע רב אשר עלול לדלוף או להיחשף לציבור הרחב ושימוש במידע הנאסף לצורך אימון תוכנות בינה מלאכותית שונות לשיפור וייעול המכשירים. מוצרים שאינם מוגנים באבטחה מספקת עשויים להיפרץ ללא ידיעת המשתמשים ולפגוע בפרטיותם.

המלצות הרשות להגנת הפרטיות כוללות הימנעות מהתקנת מוצרים אלו בחדרי שינה, חדרי שירותים ומקלחת, הגדרת סיסמאות חזקות וייעודיות והקפדה על חיבור לרשתות אלחוטיות עם סיסמאות חזקות. ;הרשות להגנת הפרטיות גם ממליצה לחברות המספקות שירותי ומוצרי "בית חכם" להטמיע תהליכים של הנדסת פרטיות (Privacy by Design) ותפיסה של "פרטיות כברירת מחדל" (Privacy by Default). החברות גם מתבקשות לעדכן את המשתמשים בטרם רכישת המוצרים על סיכוני הפרטיות ואבטחת המידע וכן לקבוע נוהל אשר יזכיר למשתמשים לעדכן את הסיסמאות ולעדכן גרסאות תוכנה.