יוטיוב תיישם אמצעי הגנה חדשים שיגבילו את התדירות שבה יוצגו בפני בני נוער המלצות לסרטונים בנושאים רגישים כמו דימוי גוף. כך הודיעה החברה בשבוע שעבר בעקבות שיתוף פעולה של יוטיוב עם הוועדה המייעצת לנוער ומשפחות בארה"ב הכוללת פסיכולוגים, חוקרים ומומחים בהתפתחות הילד ובמדיה ולמידה דיגיטלית.
כחלק משיתוף הפעולה בין הגופים זוהו קטגוריות של סרטונים העלולים להזיק לבריאות הנפש של בני הנוער אם יצפו בהם צפייה חוזרת.
בנוסף הודיעה יוטיוב שהיא עובדת עם ארגון הבריאות העולמית (World Health Organization) על מנת לפתח משאבים חינוכיים הכוללים הדרכה כיצד ליצור סרטונים באינטרנט בצורה בטוחה ואמפטית וכן כיצד להתמודד עם תגובות פוגעניות.
ההודעות באו על רקע תביעה שהגישו עשרות מדינות בארצות-הברית נגד מטא הטוענת שהרשתות החברתיות של החברה (פייסבוק ואינסטגרם) תרמו למשבר בריאות הנפש של בני נוער בכך שהפיצו ביודעין פרסומים הקשורים להתנהגויות מזיקות ולא הסירו תכנים הקשורים להפרעות אכילה ולבריונות. מקור: The Verge (מאת שיינא וסאני).