מטא, חברת האם של פייסבוק, תדרוש מקמפיינים פוליטיים לחשוף מודעות שהוכנו באמצעות בינה מלאכותית (AI). כך הודיעה החברה אתמול. היא עושה זאת במיוחד לקראת תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024, ולאחר שממשל ביידן פירסם בשבוע שעבר צו נשיאותי גורף להסדרת בינה מלאכותית.
מטא מסרה כי המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בתחילת השנה החדשה, ועל פיה כל מפרסם פוליטי יצטרך לחשוף מתי מודעתו מכילה תמונה, סרטון, או שמע שנוצרו או שונו על ידי AI. לדוגמה - פרסומים של אנשים שאינם קיימים, פרסומים שמעוותים את טבעו האמיתי של האירוע כפי שהתרחש בפועל, או שגורמים לאדם להיראות כאילו הוא אומר או עושה דברים שלא קרו מעולם.
עם זאת, מטא ציינה ש מפרסמים לא יצטרכו לחשוף תוכן כזה שאינו מהותי או חסר חשיבות כמו תיקון צבע או חיתוך. מפרסמים שלא יעמדו בחובת הגלוי בהתאם למדיניות - מודעותיהם לא יתפרסמו, ובמקרים של הפרות חוזרות ונשנות הם אף ייעמדו בפני סנקציות. מקור: The Wall Street Journal (מאת סלבדור רודריגז).