יוזמה בינלאומית נגד כופרות: ישראל תחנוך את ירדן

אולי יעניין אותך גם

50 מדינות החליטו על מדיניות משותפת נגד תשלום כופר, לרבות גיבוש רשימה שחורה משותפת של ארנקים המעורבים בתוכנות כופר, והתחייבות לסייע לכל מדינה חברה שנפגעה ממתקפת כופר משמעותית. בין המדינות נמנית גם ישראל. ההחלטה התקבלה במסגרת ה- Counter Ransomware Initiative (CRI)  ("היוזמה נגד כופרה") - שקיימה לאחרונה את הכינוס השנתי השלישי שלה בוושינגטון הבירה.

המדינות החברות הדגישו את מחויבותן המשותפת להילחם בתוכנות כופר, שיתוף פעולה כדי לערער את הכדאיות של מתקפות כופרה, ופעולות נגד השחקנים המרכזיים בתחום. הן גם הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה עם המגזר הפרטי והמשך שיתוף הפעולה הבינלאומי נגד איומי תוכנות כופר.

בין ההחלטות שהתקבלו -

  • פיתוח יכולות: במסגרת זו ישראל תחנוך את ירדן, שותפה חדשה ביוזמה, וימנפו בינה מלאכותית כדי להתמודד עם איומי תוכנות כופר.
  • שיתוף מידע: השקת פלטפורמות לשיתוף מהיר של מדדי איומים ובניית אתר CRI לטפח תקשורת בין המדינות החברות.
  • מאבק משותף בכופרות.

בכינוס הודגשה החשיבות של גישה מגובשת למניעת תשלום כופר ואימוץ המלצה של כוח המשימה הפיננסי (FATF). במטרה להסדיר נכסים וירטואליים וספקי שירותים קשורים, ובסופו של דבר לשבש את מערכת התשלומים של תוכנות הכופר.

עם המדינות החברות ביוזמה נמנות הודו, גרמניה, צרפת, מכסיקו, ארצות-הברית, אוקראינה ובריטניה. השנה הצטרפו לקואליציה עוד 13 חברים חדשים, ובהם אלבניה, קולומביה, קוסטה ריקה ומצרים. מקור: הודעה של הבית הלבן.