נדחתה תביעה נגד NSO על מעורבותה ברצח חאשוקג'י

אולי יעניין אותך גם

שופט פדרלי דחה תביעה שהגישה אלמנתו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י נגד NSO, החברה הישראלית הידועה בתוכנות הריגול שלה Pegasus. פגסוס מסוגלת להפעיל מצלמות, לחלץ נתונים ולהפוך סמארטפונים למכשירי האזנה בלי שהמשתמש יהיה מודע לכך. השופט קבע כי ההאשמות על פריצת טלפונים שהובילו לרצח חאשוקג'י ב-2018 אינן קשורות מספיק למדינת וירג'יניה, שם הוגשה התביעה.

חנן אלאטר, האלמנה, טענה שתוכנת ריגול של פגסוס נמצאה בשני סמארטפונים שבהם השתמשה לפני נישואיה לחאשוקג'י ומעברם לגור בטייסונס, וירג'יניה, ביוני 2018. לדבריה, המימשל הסעודי השתמש השתמש בפגסוס כדי לעקוב אחריה ואחרי חאשוקג'י, שהיה מבקר בולט של הרשויות הסעודיות, לפני שנרצח בטורקיה.

"זה היה צריך להתרחש בווירג'יניה כדי שיהיה לבית המשפט הזה סמכות שיפוט", אמר השופט לעורכי הדין של אלטר. "פשוט אין לך [קשר כזה]." בהחלטה כתובה שפרסמה ביום חמישי, השופט הוסיף כי ל-NSO אין משרדים בווירג'יניה וכי אלטר לא הצליחה להתמודד עם הטיעונים של החברה כי "ממשלות סעודיה ואמירות היו אלה שהשתמשו בטכנולוגיית פגסוס". "הכל במקרה הזה מתמקד בשחקן הלא נכון", אמר השופט לעורכי-הדין של האלמנה, לפי דיווח זה בוושינגטון פוסט (מאת סלוואדור ריצו).