ארה"ב וסינגפור יוצרות מסגרת משותפת למימשל של בינה מלאכותית

ממשלות סינגפור וארה"ב נוקטות צעדים לקראת יצירת מסגרת הדדית לממשל (governance) של בינה מלאכותית. זוהי פעם ראשונה שמדינות משיגות הבנה כזו. כך הוכרז בשיחות הפתיחה של ארצות הברית וסינגפור בנושא טכנולוגיות קריטיות ומתעוררות ("דיאלוג CET") שנערך בוושינגטון הבירה.

הפעולה ההדדית (interoperability) של המסגרות לממשל בינה מלאכותית בשתי המדינות הושגה אחר שהן השלימו בהצלחה תרגיל מיפוי משותף שבו נטלו חלק הרשות לפיתוח מדיה בסינגפור והמכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה של ארה"ב (NIST). הן מכנות את המסגרת המשותפת 'מעבר חציה'. שתי המדינות בירכו על מעבר החציה כצעד חשוב בהתאמת מסגרות בינלאומיות לקידום בינה מלאכותית מהימנה ואחראית, ובקידום עקרונות משותפים למימשל AI בעולם. המטרה היא לספק לחברות בהירות רבה יותר כדי לעמוד בדרישות בשתי המסגרות, להפחית את עלויות הציות לרגולציה ולטפח סביבה נוחה יותר לפרישת AI.

ב-CET Dialogue אישרו סינגפור וארה"ב מחדש את הגישות המתואמות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ודנו בדרכים להעמקת שיתוף המידע והתייעצויות בנושא אבטחה, בטיחות, אמון של בינה מלאכותית, ופיתוח סטנדרטים בתחום. שני הצדדים גם אישרו את החשיבות בהקלה על פיתוח אחראי והצבעת מערכות בינה מלאכותית במגזר הפרטי, ויצירת שותפויות ציבוריות-פרטיות.

ממשלות סינגפור וארה"ב הכריזו גם על שתי יוזמות AI אחרות בדיאלוג CET -

  • הקמת קבוצת ממשל בינה מלאכותית דו-צדדית. סינגפור וארה"ב מתכוונות להשיק קבוצת ניהול בינה מלאכותית כדי לקדם עקרונות משותפים ולהעמיק את חילופי המידע לחדשנות בינה מלאכותית בטוחה, אמינה ואחראית.
  • העמקת מחקר ושיתופי פעולה טכניים ב-AI. סינגפור וארה"ב יגבירו חילופי חילופים ותכניות להעמקת שיתופי הפעולה המחקריים והטכניים תוך התמקדות בבטיחות ואבטחה של בינה מלאכותית.

מקור: הודעת משרד התקשורת והמידע של סינגפור.