חבר מדינות דרום-מזרח אסיה פועל לאסדרת השימוש בבינה מלאכותית

חבר מדינות דרום מזרח אסיה (ASEAN), בו חברות בין השאר תאילנד, הפיליפינים ואינדונזיה, פועל ליצירת מדיניות מאוחדת לאסדרה של השימוש בבינה מלאכותית, בדגש על היבטי אתיקה וממשל. כך לפי דיווחים לסוכנויות החדשות. טיוטת המדיניות – שטרם פורסמה באופן רשמי – מופצת בימים אלה לחברות טכנולוגיה שונות, ביניהן ענקיות כמו גוגל, מטא ו-IBM, לקבלת משוב. העבודה על מסמך המדיניות צפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה.

מסמך המדיניות קורא לממשלות לסייע לשוק הפרטי בפיתוח כלי בינה מלאכותית באמצעות מימון המחקר והפיתוח בתחום, ומייעץ לחברות לקבוע נוהלים להערכת סיכונים בפיתוח כלים כאמור. בנוסף, המסמך מזהיר מפני הסיכונים שעלולים לנבוע מהשימוש בבינה מלאכותית, דוגמת זיופים עמוקים (deep-fake) והתחזות, אך מותיר למדינות החברות מרחב תמרון בקביעת אופן ההתמודדות עמם.

מוקדם יותר השנה, סיירו נציגי האיחוד האירופי במדינות אסיה בניסיון לשכנע את הממשלות הרלוונטיות לאמץ כללים מוגדרים לשימוש בבינה מלאכותית, בדומה לאלה שמתכוון האיחוד לאמץ במסגרת חוק הבינה המלאכותית (ה-AI Act). עם זאת, מסמך ה-ASEAN קובע מסגרת וולונטרית, ולא מנדטורית כמו זו הקבועה בחוק ה-AI. כמו כן, לאור ההבדלים התרבותיים בין המדינות, מסמך המדיניות לא יקבע קטגוריית "סיכון בלתי מקובל" כמו זו הקיימת בחוק ה-AI, ובכך למעשה לא יאסור על שימושים מסוימים בכלי בינה מלאכותית האסורים במפורש בחוק האירופי. מקור: רויטרס (מאת: פאני פוטקין וסופאנטה מוחרג'י).