קנס של 93 מיליון דולר הוטל על גוגל בסוף השבוע שעבר בגין הפרת חוק הגנת פרטיות הצרכן בקליפורניה (ה-CPRA). הקנס הוטל על ידי הרגולטור הקליפורני, התובע הכללי רוב בונטה, במסגרת הסדר פשרה שנחתם בין הצדדים לאחר שחקירה העלתה כי גוגל אספה והשתמשה בנתוני המיקום של משתמשים למטרות פרופיילינג ופרסום ממוקד, ללא הסכמת המשתמשים. כך לפי פרסום רשמי באתר הרגולטור.
בתלונה שהגיש נגיד ענקית הטכנולוגיה, טען התובע הכללי כי גוגל הונתה את משתמשיה במספר דרכים באשר לאופן בו היא אוספת, שומרת ומשתמשת בנתוני המיקום שלהם. בין השאר, גוגל הציגה בפני המשתמשים מצג שווא לפיו תפסיק לאסוף את נתוני המיקום שלהם אם ישנו את הגדרת "היסטוריית המיקום" בחשבון המשתמש שלהם למצב OFF, כאשר בפועל המשיכה לאסוף ולשמור את נתוני המיקום של המשתמשים ממספר מקורות גם כאשר עשו כן. בנתונים שאספה ושמרה עשתה גוגל שימוש ליצירת פרופיל של המשתמשים למטרות פרסום ממוקד.
במסגרת הסדר הפשרה, הסכימה גוגל להכפיף עצמה לצו שמחייב אותה, בין השאר:
- להציג מידע רחב למשתמשים בעת הפעלת הגדרות החשבון שלהם הנוגעות למיקום.
- לספק למשתמשים שקיפות גבוהה יותר בנושא מעקב אחר נתוני מיקום, ובתוך כך לספק מידע מפורט על נתוני המיקום שגוגל אוספת וכיצד נעשה בהם שימוש באמצעות דף אינטרנט "טכנולוגיות מיקום".
- לחשוף בפני המשתמשים את העובדה שנתוני המיקום שלהם עשויים לשמש למטרות פרופיילינג ולהתאמה אישית של מודעות.
- לבצע את ההתאמות הנדרשות במסמכי הפרטיות עבור כל שינוי מהותי בתחום.