מחקר מקיף שנערך לאחרונה מעלה חששות מדאיגים לגבי הבטי הפרטיות בכלי רכב מודרניים, ומכנה אותם "מכונות זוללות נתונים". המחקר, שבדק 25 מותגי רכב, מצא שכל אחד מהם אוסף יותר נתונים אישיים מהנדרש, לרוב למטרות שאינן קשורות לתפעול הרכב. הוא מפורסם בבלוג של קרן מוזילה, Privacy Not Included.
לדברי המחקר, כ- 84% מהמותגים חולקים או מוכרים את הנתונים האישיים של המשתמשים במכונים לצדדים שלישיים, כולל מתווכי נתונים. מדאיג מזה, 76% מהמותגים מודים שהם יכולים למכור את הנתונים שלנו. 56% מהם גם ציינו שהם יכולים לחלוק את המידע שלך עם הממשלה או עם רשויות אכיפת החוק על פי "בקשה לא רשמית", והציבו – לדברי המחקר - רף נמוך להחריד לשיתוף נתונים.
אפשרויות השליטה שניתנות לנהגים, מצומצמות: 92% ממותגי הרכב שנבדקו נותנים לנהגים שליטה מועטה עד אפסית על הנתונים האישיים שלהם. רק שני מותגים, רנו ודאצ'יה, מקנים לנהגים את הזכות למחיקת הנתונים שלהם, קרוב לוודאי שבזכות ה-GDPR הדורש זאת.
המחקר מדגיש גם חששות בתחום האבטחה. למרות מדיניות פרטיות נרחבת, אף אחד מהמותגים לא אישר שהוא עומד בתקני אבטחה מינימליים, כולל הצפנת נתונים בסיסית. ואמנם, נמצא של-68% מהמותגים יש עבר גרוע באבטחה ופרטיות, כולל דליפות של מידע אישי.
הדוח מסיק שבחירות הצרכנים מוגבלות מאוד בכל הנוגע לפרטיות במכוניות. גם אם יש לתת עדיפות לפרטיות בזמן קניות מכונית, המחקר מצביע על כך ש"כולם רעים".