נדחתה בקשת רוטמן לצו מיידי נגד קבוצת וואטסאפ של 400 פעילי מחאה

אולי יעניין אותך גם

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, טען כי פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית רודפים אותו ואת אשתו, ואף עורכים נגדם פעולות בילוש, וביקש מבית משפט השלום בירושלים להוציא צו הרחקה ארעי ומיידי נגד 400 מפעילי המחאה, כיוון שאלו מתכננים לשבש את חופשתו המשפחתית בסוף השבוע הקרוב. עם זאת, דחה בית המשפט את בקשתו לצו מיידי, צמצם את הבקשה לשלושה פעילים מרכזיים ומתח ביקורת על עצם הגשתה. הדיון בבקשה המצומצמת יתקיים רק לאחר החופשה - ביום ראשון.

רוטמן גם דרש לסגור קבוצות הוואטסאפ שבהן הופץ מידע על מיקומו, כמו קבוצת הוואטסאפ "מחפשים ומטרידים את רוטמן", בה חברים אותם 400 הפעילים. השופט נאיל מהנא הדגיש כי איש ציבור "בחר את התפקיד ויודע שהוא בא עם ביקורת", וש-"החוק נועד למקרים של הטרדה שיש בה איום, כשצריך לתת מענה מיידי. כאשר אנשים רוצים להתארגן לעשות מחאה זו הדרך לעשות את זה". השופט גם המליץ לרוטמן ואשתו להגיש תביעה אזרחית נגד הפעילים והורה למשטרה להוציא זימון לדיון למנהלות קבוצת הוואטסאפ.

לאחר הדיון מסר רוטמן כי "...הפגנה היא זכות חשובה ומקודשת, אולם רדיפה, שיבוש והטרדה הן עבירות על החוק". בהמשך הודיע כי שלח מכתבי התראה לפני פתיחה בהליכים משפטיים נגד עורכי דין שלדבריו פרסמו ברשתות החברתיות את מקום חופשתו המשפחתית בליווי קריאה לרדיפתו, דרש מהם להסיר את פרסומיהם ודרש לפרסם התנצלות על הפגיעה בפרטיותו. בעקבות דחיית הבקשה לצו ארעי ומיידי, מסרו מארגני המחאה כי "יש שופטים בישראל! הבקשה הנלוזה של ח"כ שמחה רוטמן נזרקה מכל המדרגות, וכך ייעשה גם לחוקי ההפיכה המשטרית שהוא מנסה לקדם..." מקור: ynet (מאת לירן תמרי), הארץ (מאת יעל פרידסון).