משרד נציב המידע (ICO) ורשות התחרות והשווקים (CMA) בממלכה המאוחדת קוראים לעסקים לפשט ולשפר את העיצוב של בקרות הפרטיות הזמינות באתריהן, ובראשן באנר העוגיות (cookie banner) שמאפשר לגולשים לבחור אילו עוגיות האתר יוכל להפעיל. כך לפי הודעה שפורסמה באתר ה-ICO.
לדברי הרגולטורים, חברות רבות הפועלות בממלכה עושות שימוש בכלים שמעוצבים באופן שמפחית את השליטה האפקטיבית של המשתמשים באופן שבו המידע שלהם נאסף ומעובד, ודוחף אותם לשתף יותר מידע ממה שהיו רוצים. זאת, בין השאר, באמצעות ממשקי משתמש סבוכים או הגדרות ברירת מחדל שפוגעות בשליטה בפרטיות. כלים אלה מטעים את הצרכנים ופוגעים ביכולתם לקבל החלטות מושכלות בנוגע למידע האישי שלהם.
ה-ICO הודיע כי יחל בהליכי בחינה של באנרי העוגיות של אתרי האינטרנט המובילים בבריטניה. במקרים בהם ימצא כי חברה הפעילה באתרה באנר עוגיות שעיצובו פוגע בפרטיות המשתמשים – ובייחוד אם האתר מיועד לשימוש של אוכלוסיות חלשות – ינקוט ה-ICO בהליכי אכיפה לפי חוק.