קליפורניה בודקת את הפרטיות במכוניות מחוברות לאינטרנט

אולי יעניין אותך גם

מחלקת האכיפה של סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה (California Privacy Protection Agency) החלה לערוך בירור מול יצרני רכבים המחוברים לאינטרנט ומפעילי טכנולוגיות קשורות, כדי להבין כיצד חברות אלו מצייתות לחוק הפרטיות לצרכנים בקליפורניה (CCPA) כשהן אוספות ומשתמשות במידע אישי. לפי הסוכנות, כלי הרכב המחוברים, שמהווים למעשה "מחשבים על גלגלים", אוספים לעתים קרובות ובאופן אוטומטי את פרטי המיקום של משתמשיהם, העדפותיהם האישיות ופרטים על חיי היומיום שלהם. המכוניות יכולות לאסוף מידע רב באמצעות יישומונים מובנים, חיישנים ומצלמות, שיכולים לנטר ולעקוב אחר אנשים בתוך ומחוץ לרכב.

בקליפורניה ישנם יותר מ-35 מיליון כלי רכב רשומים, ואף יותר רכבים לא רשומים שעוברים דרך המדינה. בשל כך, איסוף המידע האישי משפיע על פרטיותם של כל תושבי קליפורניה הנוהגים ברכבים מחוברים, חולקים עמם את הכביש או אפילו הולכים ליד כלי-רכב מחוברים לאינטרנט. ה-CCPA, שאושר לראשונה בשנת 2018 ועודכן לאחרונה, מעניק לתושבי קליפורניה זכויות פרטיות כמו הזכות לדעת מהו המידע שעסקים אוספים עליהם, הזכות למחוק מידע זה והזכות להפסיק את מכירתו או שיתופו. הצרכנים בקליפורניה מוזמנים לדווח לסוכנות על הפרות אפשרויות של ה-CCPA בפורטל המקוון.