גם מדינת דלאוור אישרה חוק פרטיות חדש

אולי יעניין אותך גם

בתי המחוקקים של מדינת דלאוור בארה"ב אישרו לפני מספר שבועות את חוק הפרטיות על מידע האישי. אם ייחתם בידי מושל המדינה, תהיה דלאוור למדינה ה-12 בארה"ב המחוקקת חוק הגנת פרטיות מקיף, אחרי קליפורניה, וירג'יניה, קולורדו, יוטה, קונטיקט, איווה, אינדיאנה, מונטנה, טנסי, טקסס ואורגון.

החוק נועד לחול על מי שמנהל עסקים בדלאוור או מייצר מוצרים או שירותים המכוונים לתושבי דלאוור, אם במהלך השנה הקלנדרית הקודמת עמד באחד הקריטריונים האלה:

  • עיבד מידע אישי על 35,000 או יותר תושבי דלאוור, מלבד מידע אישי המשמש רק לצורך תשלום עבור עסקה.
  • עיבד מידע אישי על 10,000 או יותר תושבי דלאוור, ואגב כך יותר מ-20 אחוז מההכנסה השנתית שלו מופקת ממכירת המידע.

החוק יגביל עיבוד מידע רק למידה הרלוונטית וההכרחית בסבירות למטרות שלשמן הוא נועד. החוק גם יחייב לקבל את הסכמת נושא המידע כדי לעבד מידע רגיש או מידע אישי שאינו נחוץ באופן סביר למטרות שהוצגו לנושא המידע.

בנוסף, החוק יחייב למסור לנושאי מידע הודעת פרטיות נגישה וברורה. עליה לכלול, בין היתר, את קטגוריות המידע האישי המעובד, מטרות העיבוד, זכויות נושאי המידע, ופרטים על העברת המידע לגורמים אחרים. בדומה לחוקים מקבילים במדינות אחרות בארה"ב, החוק יעניק לנושאי המידע זכויות כמו הזכות לתקן את המידע האישי שנאסף עליהם, למחוק אותו, לקבל עותק ממנו, ולהיוודע לרשימת הגורמים אליהם מועבר המידע.

אם החוק ייחתם על-ידי המושל לפני ה-1 בינואר 2024, הוא ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025. אם הוא ייחתם לאחר ה-1 בינואר 2024, הוא ייכנס לתוקף רק ב-1 בינואר 2026.