חברות ה-AI המובילות נענו לקריאת הבית הלבן: יישמו צעדי הגנה ועדכון בבינה מלאכותית

שבע חברות בינה מלאכותית מובילות בארצות הברית - אמזון, אנתרופיק, גוגל, Meta (חברת האם של פייסבוק), Inflection, מיקרוסופט ו-OpenAI - הסכימו ליישם באופן וולונטרי אמצעי הגנה בפיתוח בינה מלאכותית. הודעתן פורסמה לאחר פגישה עם הנשיא ביידן בבית הלבן, שם התחייבו החברות ליישם אמצעים חדשים לבטיחות, אבטחה ואמון בטכנולוגיות AI.

נשיא ארצות-הברית הדגיש את הצורך להיזהר מהאיומים הפוטנציאליים של הטכנולוגיות המתפתחות לדמוקרטיה ולערכיה, תוך הכרה ביתרונות הפוטנציאליים המשמעותיים שבינה מלאכותית מציעה.

אמצעי ההגנה מרצון שהחברות ינקטו כוללים בדיקות אבטחה על ידי מומחים בלתי תלויים, מחקר על הטיות ודאגות לפרטיות, שיתוף מידע על סיכונים עם ממשלות וארגונים, כלים להתמודדות עם אתגרים חברתיים כמו שינויי אקלים וסימון חומר שנוצר בבינה מלאכותית ככזה.

בהיותן וולונטריות, אי אפשר לאכוף את התחייבויות השבע. המחוקקים ממשיכים להתמודד עם האתגר של רגולציה על הבינה המלאכותית המתפתחת במהירות הבזק. באירופה צפויה קבלת חוקים בהמשך השנה ואילו בארצות-הברית הקונגרס טרם הגיע להסכמה בדבר צעדי חקיקה. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת מייקל שיר, ססיליה קנג ודיוויד סנגר).

law.co.il מציין שהחשש מבינה מלאכותית מעסיק את הבית הלבן זה מכבר: במאי השנה אירחו הנשיא ביידן וסגניתו כנס שבו נטלו חלק חברות ה-AI הגדולות. באוקטובר אשתקד פרסם הבית הלבן טיוטה של AI Bill of Rights ובה כלל חמישה עקרונות - הבטחה ממערכות בלתי מוגנות, העדר אפליה באמצעות אלגוריתמים, שמירה על פרטיות, יידוע אנשים שהם נמצאים באינטרקציה עם מערכת בינה מלאכותית והצעת אלטרנטיבות אנושיות.