ארה"ב: חקירה נגד OpenAI על הטעיה ודליפת מידע

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) שלחה בסוף השבוע ל-OpenAI מכתב חקירה, בו היא דורשת מהחברה להסביר כיצד היא מתמודדת עם סיכונים הנובעים מבינה מלאכותית. הנציבות דורשת מ-OpenAI לתאר את כל התלונות שקיבלה על מוצריה (כמו ChatGPT) העוסקות בקבלת מידע "שגוי, מטעה, מזלזל או מזיק" על אנשים. הנציבות גם דורשת לקבל את התיעוד מאירוע דלף המידע במרץ, כשתקלה במערכת אפשרה למשתמשים לגשת לפרטי תשלום ונתוני היסטוריית צ'אט של משתמשים אחרים.

הנציבות דרשה מ-OpenAI לפרט ככל הניתן על מגוון סוגיות, בהם: מוצרי החברה ודרכי שיווקם, המדיניות והנהלים של OpenAI לפני שחרור מוצר חדש לציבור, רשימת המקרים בהם השעתה OpenAI מוצר בגלל סיכוני בטיחות, הנתונים המשמשים לאימון מוצרי OpenAI המחקים דיבור אנושי (נמצאים בעיקר בוויקיפדיה, Scribd וכו'), דרכי ההתמודדות של OpenAI עם נטיות מערכות הבינה המלאכותית להמציא תשובות כשהן לא יודעות את התשובות לשאלה, מספר האנשים שהושפעו מדלף המידע במרץ והצעדים שנקטה החברה כדי להתמודד עם דלף המידע. הנציבות גם דורשת לקבל מ-OpenAI כל מחקר, בדיקה או ביקורת שמראים עד כמה צרכנים מבינים את "הדיוק או מהימנות" התוצרים של כלי הבינה המלאכותית של החברה, כמו ChatGPT.

הנציבות מבקשת פרטים אלו בעקבות ריבוי דיווחים בהם ChatGPT ייצר מידע שגוי שעלול לפגוע במוניטין. כך לדוגמה, מארק וולטרס, מנחה תוכנית אירוח ברדיו בג'ורג'יה, תבע את OpenAI על לשון הרע, בטענה ש-ChatGPT תיאר אותו כאדם שהואשם בהונאת כספים ומעילת כספים. ChatGPT גם טען במקרה אחר, תוך הסתמכות על מאמר שלא קיים וטיול כיתתי שלא התקיים, שעורך דין מסר הערות בעלות אופי מיני וניסה להטריד מינית תלמיד בטיול לאלסקה.

מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, אמר ב-Twitter ביום חמישי האחרון כי OpenAI תעבוד עם הנציבות על המקרה, אך הוא היה מאכזב מאוד שהבקשה של הנציבות דלפה לרשת. אלטמן הבהיר שזה "סופר חשוב לנו שהטכנולוגיה תהיה בטוחה ופרו-צרכנית, ואנו בטוחים שאנו פועלים לפי החוק." אלטמן גם אמר ש-OpenAI מגנה על פרטיות המשתמשים, ומעצבת את המערכות שלה "כדי ללמוד על העולם, לא על אנשים פרטיים". מקור: The Washington Post (מאת: קאט זקרשבסקי)