קליפורניה: מייקרוסופט תוכל להמשיך ברכישת חברת הגיימינג Activision

מכה למאמצי מימשל ביידן להגביל את ענקיות התוכנה: בית משפט פדרלי בקליפורניה דחה היום (ג') את בקשתה של נציבות הסחר הפדרלית (ה-FTC) להוצאת צו שימנע ממייקרוסופט לרכוש את רכישת חברת הגיימינג Activision Blizzard, שפיתחה, בין השאר את המשחקים הפופולריים Call of Duty ו-World of Warcraft. הבקשה לצו המניעה הוגשה לאחר שה-FTC הודיע כי בכוונתו לפתוח בהליך מנהלי נגד מיקרוסופט.

בתלונה שפירסמה בסוף השנה שעברה, הצביעה הנציבות על כך שלמייקרוסופט, שמחזיקה בקונסולת הגיימינג Xbox ובשירותי גיימינג בענן שצוברים תאוצה בשנים האחרונות, יש היסטוריה ברורה של רכישת חברות ותכני משחקים למטרת דיכוי התחרות בשוק הגיימינג. לטענת ה-FTC, הרכישה המתוכננת של חברת Activision והזיכיונות למשחקים הפופולריים שלה, תגדיל משמעותית את השליטה של מייקרוסופט בעולם הגיימינג. ה-FTC הביעה חשש כי מייקרוסופט תבצע מניפולציה של התמחור של Activision, תשנה את התנאים לגישה לתוכן של החברה, ותפגע באיכות המשחק או בחוויית השחקן בקונסולות ובשירותי משחקים מתחרים (ואולי אף תמנע את זמינותם של המשחקים בשירותים המתחרים לחלוטין). לפיכך, הגישה בקשה לבית המשפט לקבלת צו מניעה לעיכוב הרכישה עד לבירור מעמיק של הנושא.

בית המשפט בקליפורניה דחה את הבקשה, בקובעו כי ה-FTC לא הוכיחה באופן מספק שהמיזוג האנכי בין מייקרוסופט ובין Activision יביא לפגיעה בתחרות. בית המשפט קבע כי הראויות כפי שהוצגו בפניו מצביעות דווקא על ההפך – הרכישה תביא להגברת הגישה של הצרכנים ל-Call of Duty והתכנים האחרים של Activision. כמו כן, גם העובדה כי מייקרוסופט התחייבה בכתב בפני בית המשפט כי תאפשר גישה שווה למשחק הפופולרי מהקונסולה המתחרה, פלייסטיישן, לעשר השנים הבאות, מפחיתה את החשש מפגיעה בתחרות.

ה-FTC תוכל לערער על החלטת בית המשפט עד ה-28 ביולי. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: קאט זקרזבסקי).