ארה"ב השלימה את ההיערכות להסדרת העברת מידע אישי מאירופה

אולי יעניין אותך גם

שר המסחר האמריקני הודיע אתמול כי הממשל השלים את הצעדים הנדרשים להסדרת העברת מידע אישי מאירופה בהתאם למתווה ה-EU-US Data Privacy Framework. הצעדים האחרונים שנקט הממשל כוללים הכרזה של שר המשפטים האמריקני כי נושאי מידע ממדינות האזור הכלכלי האירופי (מדינות האיחוד וכן איסלנד, ליכשטנשטיין, ונורבגיה) רשאים לקבל סעדים בשל הפרת הכללים שנקבעו בצו הנשיאותי על השימוש של מערך הביון האמריקני במודיעין אותות. בנוסף, לשכתו של ראש מערך המודיעין האמריקני הודיעה כי הביון האמריקני השלים את ההיערכות שלו ליישום הצו הנשיאותי.

הכרזת שר המשפטים תכנס לתוקף ברגע שנציבות האיחוד האירופי תכריז רשמית על ארה"ב כמדינה נאותה להעברת מידע אישי (Adequacy Decision). שר המסחר הבהיר כי השלמת הצעדים האלה ע"י הממשל האמריקני תאפשר כעת לנציבות האיחוד האירופי להתקדם עם ההכרזה על ארה"ב כמדינה נאותה להעברת מידע אישי.

law.co.il מעיר כי לפני ימים אחדים, האייריש טיימס פרסם כי עורכת הדין המייצגת את נציבות הגנת המידע באירלנד בהליכים המשפטיים נגד מטא (פייסבוק לשעבר), ציינה כי הנציבות האירופית צפויה החודש (יולי) להכריז אם ארצות-הברית תוכר כמדינה נאותה להעברת מידע אישי. אם ההכרזה תצא אל הפועל, היא תיעשה בניגוד לעמדת הפרלמנט האירופי שקרא לנציבות שלא לאשר את המתווה להעברת מידע לארה"ב.