ארה"ב ובריטניה יקימו 'גשר נתונים' ויעמיקו שיתוף פעולה בבינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

ארצות-הברית ובריטניה הכריזו אתמול על מסגרת ליחסים הכלכליים בין המדינות למאה ה-21 (The Atlantic Declaration: A Framework for a Twenty-First Century U.S.-UK Economic Partnership )

המסגרת כוללת, בין השאר, התייחסות לסוגיות של פרטיות ובינה מלאכותית -

  • הגברת שיתוף הפעולה בנושא מידע אישי. המדינות התחייבו עקרונית להקים "גשר נתונים" (Data Bridge) כדי להקל על העברת מידע אישי "תוך הבטחת הגנת פרטיות חזקה ויעילה". ההצהרה אומרת כי הן פועלות ליישם זאת במהירות. בין ארה"ב ובריטניה מצהירות עוד על תמיכה בפורום לקביעת כללי פרטיות בהעברת מידע בין מדינות (CBPR) ובהצהרת ה-OECD על גישה ממשלתית לנתונים אישיים המוחזקים על-ידי ארגונים במגזר הפרטי. עוד הן מבקשות להגיע להבנות משותפות ביחס לסיכוני אבטחת מידע.
  • האצת שיתוף הפעולה בנושא בינה מלאכותית. ארה"ב ובריטניה מכירות בתפקידן של ממשלות לעודד את ההזדמנויות הגלומות בבינה מלאכותית ולהפחית את הסיכונים שבה. הן מכריזות שיאיצו את שיתוף הפעולה ביניהן בנושא AI תוך התמקדות בפיתוח בטוח ואחראי של הטכנולוגיה. ארה"ב מברכת על תוכניתו של ראש הממשלה הבריטי, רישי סונאק, לכנס בארצו פסגה עולמית ראשונה בנושא בטיחות בבינה מלאכותי.
  • העמקת שיתוף הפעולה בטכנולוגיות לשיפור הפרטיות. כדי למקסם את השימוש האחראי בנתונים, המדינות מתכוונים להשיק שיתוף פעולה בנושא טכנולוגיות לשיפור הפרטיות (PETs) שיאפשר קבלת תובנות חשובות יותר ממידע אישי ופיתוח מודלים אחראיים שלבינה מלאכותית תוך הגנה על פרטיותם של אנשים והעקרונות הדמוקרטיים.