קנס לאמאזון על הפרות פרטיות באלכסה ופעמונים חכמים

אולי יעניין אותך גם

אמאזון תשלם קנס של יותר מ-30 מיליון דולר במסגרת הסדרי פשרה עם נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC), לאור הפרת פרטיות משתמשיה.

במקרה הראשון, אמאזון תשלם 5.8 מיליון דולר בפשרה הנוגעת להפרות פרטיות ולהטעיית הצרכנים בשירות הפעמונים החכמים ומצלמות האבטחה הביתיות שלה, Ring. זאת, לאחר שה-FTC מצא שאמאזון כשלה לנהל כראוי את הרשאות הגישה של עובדיה וספקי השירותים שלה לסרטוני הוידאו של לקוחותיה שנלכדו במצלמות האבטחה. מצלמות אלה הוצבו בין השאר בחללים אינטימיים דוגמת חדר השינה וחדר השירותים של הלקוחות. בנוסף, חקירת ה-FTC העלתה כי אמאזון השתמשה בסרטוני המשתמשים כדי לאמן את האלגוריתמים שלה, מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים לכך. במסגרת הסדר הפשרה שאושר, תידרש אמאזון למחוק את כל התוצרים שהפיקה מהמידע, לרבות המודלים שאימנה באמצעותו.

במקרה השני, אמאזון תשלם 25 מיליון דולר נוספים בפשרה הנוגעת להפרות פרטיות משתמשים קטינים ברמקולים החכמים שלה ובאפליקציית העוזרת האישית אלכסה. לפי האישומים, אמאזון התעלמה מבקשות למחיקת המידע האישי של קטינים שהוגשו על ידי הורים, ושמרה את המידע לזמן ארוך מהדרוש לה להשגת המטרות שלשמן אספה את המידע מלכתחילה. החברה התחייבה למחוק מידע אישי שנאסף בפרופיל של משתמשים קטינים בכל מקרה בו יהיו בלתי פעילים למשך 18 חודשים, אלא אם ההורה או האפוטרופוס החוקי של הקטין יבקשו אחרת. מקור: The Hill (מאת: רבקה קלר).