מציעים לכם לקבל טלוויזיה חכמה בחינם. כלומר, תמורת המידע שלכם

אולי יעניין אותך גם

חברת סטארט-אפ בשם Telly הודיעה כי תחלק בקיץ הקרוב לצרכנים חצי מיליון טלוויזיות חכמות חדשות בשווי של 1,000 דולר ליחידה, לגמרי בחינם. הקאץ': הצופים יאלצו לאפשר ל-Telly לאסוף עליהם מידע. המון מידע.

הטלוויזיה החכמה, בעלת מסך 4K בגודל 55 אינץ', מגיעה עם מסך נוסף בגודל תשעה אינץ' המותקן מתחתיה. לצד ווידג'טים (widgets) שונים כדוגמת תחזית ותוצאות משחקי ספורט, יופיעו במסך התחתון פרסומות של מוצרים ושירותים מגוונים. הפאנל התחתון יואר כל זמן שהטלוויזיה דולקת.

לפי מדיניות הפרטיות של Telly, החברה אוספת נתונים על התכנים בהם הצרכנים צופים והפרסומות להן הם נחשפים. כמו כן, החברה אוספת שלל נתונים מזהים אחרים, לרבות שמות הצופים, הכתובות הפיזיות שלהם, כתובות הדוא"ל שלהם, מספרי טלפון, תאריכי הלידה שלהם, המגדר, המוצא האתני, והמזהים התרבותיים והחברתיים שלהם (למשל, קבוצת הספורט שהצופה אוהד, הפעילויות הגופניות מהן הוא נהנה ועוד). בגרסה קודמת שלה, קבעה מדיניות הפרטיות כי Telly אוספת גם מידע על אודות "חיי המין או הנטייה המינית" של הצופה, אך פרט זה הוסר בינתיים.

לא ברור האם Telly תאסוף מידע גם על אודות קטינים מתחת לגיל 13. בגרסה קודמת של מדיניות הפרטיות של החברה, נכללה הערה פנימית לפיה החברה אינה בטוחה שתצליח למחוק במהירות מידע של קטינים, ככל שזה ייאסף. ההערה נמחקה מאז, והחברה מיהרה לפרסם התנצלות . מקור: Tech Church (מאת: לורן פוריסטל); Tech Church (מאת: זק וויטאקר).

law.co.il מזכיר: אם המוצר בחינם – אתה הוא המוצר.