מאגר לא חוקי של תמונות ביומטריות הועבר מרשות האוכלוסין לשב"כ

אולי יעניין אותך גם

רשות האוכלוסין מחזיקה במערכות המידע שלה מאגרי תמונות פנים של מיליוני תושבים שיצאו מישראל ונכנסו אליה. תמונות הפנים הן באיכות ביומטרית, ועל כן החזקת המאגרים אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. כמו כן, רמת ההגנה על מאגרים אלו פחותה מזו של המאגר הביומטרי הלאומי. כך קובע דוח של מבקר המדינה שפורסם אחר הצהריים.

בנוסף, במה שמשרד המשפטים הגדיר "תקלה חמורה", הרשות העבירה תמונות אלה לגוף ממלכתי אחר שאינו מזוהה בדוח מבקר המדינה אולם ידוע כעת כי מדובר בשירות הביטחון הכללי. דו"ח המבקר אינו מסביר מדוע בחרה הרשות לאגור את הצילומים ולהעבירם לשב"כ.

בעוד שהדוח אינו יודע לקבוע מה מספר התמונות במאגר הלא-חוקי שיצרה הרשות, הוא קובע כי משנת 2017 ועד אמצע שנת 2022 נכנסו לישראל בעמדות האוטומטיות כ-13.5 מיליון ישראלים ויצאו ממנה בעמדות אלה כ-15 מיליון ישראלים. law.co.il מעיר שאם כל אחד מהם צולם ולו פעם אחת, מספר התמונות שנאגרו בידי רשות האוכלוסין מתקרב ל-30,000,000 תמונות פנים ביומטריות.

נכון לאוקטובר 2022, כשלוש שנים לאחר שהממונה על היישומים הביומטריים התריע לראשונה על סוגיה זו, הרשות לא גיבשה פתרון לנושא.

גילוי נאות: כותב הידיעה הגיש תביעה נגד רשות האוכלוסין על נטילת הצילומים הביומטריים, שמירתם והעברתן הלאה. התביעה תלויה ועומדת בפני בית משפט השלום בתל-אביב.