הפרלמנט האירופאי ממשיך להתנגד להסדר על העברת מידע לארה"ב

אולי יעניין אותך גם

הפרלמנט האירופי מתנגד למתווה להעברת מידע אישי מאירופה לארה"ב (EU-US Data Privacy Framework) שנמצא בתהליך אישור, משום שהוא לא מעניק את הרמה הנדרשת של הגנה על מידע. כך לפי החלטה הצהרתית (בלתי מחייבת) שאישרו רוב חברי מליאת הפרלמנט האירופי, בהמשך לטיוטת החלטה שאישרה ועדת המשפט של הפרלמנט לפני כשלושה חודשים.

לפי החלטת הפרלמנט, הכללים שגיבש משרד המסחר האמריקאי להסמכת חברות למתווה העברת המידע החדש לא מעניקים רמה מקבילה של הגנת מידע כפי שקיימת תחת ה-GDPR. עוד קובעת החלטת הפרלמנט כי עדיין לא הושלמה ההקמה של מנגנוני הביקרות וההגנה שעליה התחייבה ארצות-הברית, ולכן הנציבות האירופית לא יכולה עדיין להסיק שהאמצעים עליהם התחייבה ארצות-הברית מעניקים רמת הגנה מספקת. בניגוד לכל יתר המדינות שזכו בהכרת נאותות של הנציבות האירופית, בארה"ב אין חוק פדרלי מקיף להגנה על מידע, והבלמים והאיזונים על רשויות המודיעין והבטחון בארה"ב מבוססים על צו נשיאותי שניתן לשינוי בקלות ואף בחשאיות.

ההחלטה קוראת לנציבות האירופית שלא לאשר את מתווה העברת המידע לארה"ב עד שייערכו רפורמות משמעותיות בהגנת מידע בארצות-הברית, ודורשת מנשיא הפרלמנט למסור עותק מההחלטה לקונגרס האמריקאי ולנשיא ארה"ב.