הבית הלבן מגביר המאמצים להסדרת הבינה המלאכותית

הבית הלבן מגביר מאמציו להסדרת תחום הבינה המלאכותית (AI), עם עליית הפופולאריות של השימוש התעשייתי והביתי בכלים בתחום. לאחר שהודיע בחודשים האחרונים הודיע כי הוא פועל לכתיבת הנחיות לציבור לשימוש בטוח ב-AI וליצירת טיוטת חקיקה בנושא זכויות אדם בשימוש ב-AI, פרסם הבית הלבן בסוף השבוע כי קרן המדעים הלאומית תקדיש 140 מיליון דולר להקמת מרכזי מחקר חדשים שיפעלו בתחום.

במסגרת זאת, ביום חמישי האחרון אירח הבית הלבן כנס בינה מלאכותית ראשון מסוגו בהשתתפות הנשיא ביידן וסגניתו קמלה האריס, בו נכחו מנכ"לי חברות ה-AI המובילות בעולם - וביניהן גוגל, מיקרוסופט ו-Open AI. מטרת הכנס הייתה לנהל שיח פתוח על הסיכונים הקיימים והעתידיים שהממשל מזהה בשימוש ב-AI, ואפשרויות ההתמודדות עמם. במסגרת הכנס, שארך כשעתיים, הדגישה סגנית הנשיא האריס את האחריות האתית, המוסרית והמשפטית של המגזר הפרטי להבטיח את הבטיחות והאבטחה של המוצרים שלהם, תוך ציות לחוק. 

בהצהרה לעיתונות שפורסמה לאחר הכנס נמסר כי הבית הלבן פרש בפני חברות המשתתפות, במסגרת "דיון גלוי ובונה", את הסיכונים הטמונים בפיתוח מוצרי AI ואת חובתן לטפל בהם. עוד הדגיש הבית הלבן את החשיבות שבכפיפות המוצרים הללו לביקורות חיצוניות, ואת תפקידם של מנהלי החברות כאנשי מפתח בהגנה על זכויותיהם של המשתמשים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: דיוויד מק'קייב).