ארה"ב: בדרך - הגבלות חסרות תקדים על מטא

מטא שוב על הכוונת: נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) עתידה להטיל הגבלות חסרות תקדים על פעילותה של ענקית הטכנולוגיה, לאחר שהפרה לטענתה את תנאי הסדר פשרה שנחתם במסגרת פרשת קיימברידג' אנליטיקה בשנת 2020. זאת, משום ששיתפה מידע אישי של משתמשים עם צדדים שלישיים בניגוד לקבוע בהסדר, וכשלה להטמיע הגנות ראויות למשתמשים קטינים.

לטענת הנציבות, מטא שיתפה באופן שוטף מידע אישי של משתמשים עם אפליקציות שהמשתמשים לא עשו בהן עוד שימוש. בכך, הפרה מטא את התחייבותה לקטוע את הגישה של אפליקציות של צדדים שלישיים למידע של משתמשי פייסבוק עד 90 יום לאחר המועד בו הפסיק המשתמש להשתמש באפליקציה. כמו כן, הנציבות טוענת כי שגיאות קוד מרובות באפליקציית המסרים הישירים Messenger Kids, המיועדת לילדים, הובילו לכך שמשתמשים בלתי מורשים הצליחו להצטרף לשיחות וידאו קבוצתיות – הפרה שעלולה להוות גם עבירה לפי חוק ההגנה על פרטיות ילדים באינטרנט (ה-COPPA).

לאור ההפרות האמורות, פרסמה הנציבות הצעה לתיקון להסדר הפשרה, במסגרתה היא מבקשת לאסור על מטא להפיק רווחים ממידע שהיא אוספת על משתמשים צעירים. בנוסף, הנציבות הבהירה כי בדעתה להטיל מגבלות חדשות על השימוש של מטא בטכנולוגיות לזיהוי פנים, וכן לאסור עליה לשחרר מוצרים או פיצ'רים חדשים, עד שמבקר חיצוני יאשר כי מסמכי המדיניות הנוגעים להם מציעים הגנה מספקת לפרטיות המשתמשים. אם יאושרו, עשויים השינויים בהסדר הפשרה להשפיע באופן חסר תקדים על פעילותה של מטא, ובפרט להקשות משמעותית על התרחבותה בעולמות המציאות הווירטואלית (VR).

שלושת חברי הנציבות שדנו בעניין אישרו פה אחד את פרסום ההצעה לשינוי, אם כי אחד מהחברים, אלברו בדויה, הביע ספקנותו באשר לשאלה האם הנציבות בכלל מוסמכת להטיל הגבלות כה רחבות על מטא. כעת, יעמדו לרשות מטא 30 ימים להגיב להצעת השינוי לפני שהנציבות תקבל החלטתה הסופית בנושא. אם הנציבות תחליט לקבל את השינויים באופן חד צדדי על אף עמדת מטא, תוכל מטא לערער על ההחלטה בבית משפט פדרלי. מקור: ה-CNN (מאת: בריאן פאנג).