גם סין מפרסמת מתווה למדיניות בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

מינהל מרחב הסייבר של סין פרסם בשבוע שעבר להערות הציבור את טיוטת האמצעים המינהליים לשירותי בינה מלאכותית. זהו מתווה שנועד להסדיר את שירותי הבינה המלאכותית (AI) שניתנים לציבור בסין, במגוון תחומים רחב כמו הגנת הפרטיות, מניעת אפליה, הטיה, בקרת איכות, ניהול תוכן, אבטחה וביטחון, שקיפות אלגוריתמית וכו'.

המתווה משתרע, בין היתר, על נושאים אלה -

  • תחולה - המתווה יחול על כל פעילות של מחקר, פיתוח ושימוש במוצרי AI ש"ניתנים" ל"ציבור" בסין. עם זה, לא ברור האם "ניתנים" כולל שירותים שאינם מוכוונים באופן ספציפי לסין, והאם "ציבור" כולל חברות וארגונים. הוא חל על ספקי שירותי AI, כולל ספקים משנה של אותם ספקים - שניהם אחראים לתוכן שמיוצר על ידי ה-AI ונדרשים להגן על פרטיות המשתמשים.
  • ניטור תוכן - ספקי שירותים נדרשים לעמוד בדרישות החוק, לכבד את המוסר החברתי בסין, הסדר הטוב והמנהגים, ולפעול בהתאם לדרישות כמו: שמירה על תוכן שתואם את ערכי הסוציאליזם ואינו מסית או כולל תוכן פוגעני; מניעת אפליה בשלבי פיתוח ה-AI; כיבוד זכויות קניין רוחני; ווידאו כי התוכן הנוצר על ידי ה-AI הינו אמיתי, נכון ומדוייק; ושמירה על זכויות האחר. המשתמשים נדרשים לדווח לרשויות הסיניות במידה והם מוצאים תוכן שמפר דרישות אלו, ועל ספקי שירותי ה-AI לחסום אותם. ספקי שירותים שמפרים דרישות אלו עלולים אף לשאת באחריות פלילית.
  • אחריות לנתוני האימון - ספקי שירותי AI נדרשים להבטיח שהנתונים המשתמשים לאימון מערכות ה-AI: מתקבלים באופן חוקי; עומדים בדרישות הסייבר בסין; לא מפרים קניין רוחני; התקבלו על בסיס הסכמה או בסיס חוקי אחר כאשר הם כוללים מידע אישי; מדוייקים, אובייקטיביים, מגוונים וכו'.
  • חובת זיהוי משתמשים, והגנה על הפרטיות - שירותי ה-AI יסופקו רק לאחר שהמשתמשים יזדהו כהלכה. על ספקי השירות להגן על הפלט שמזינים המשתמשים ועל היסטוריית השימוש שלהם. אסור לשמור פלט שעלול לזהות את המשתמשים, ואסור להעבירו לאחר, אלא אם מצויין אחרת בחוק אחר (כמו לדגומא, כאשר סין דורשת זאת). ספקי השירותים נדרשים לבנות מנגנון שיטפל בין היתר בתלונות ובקשות לתיקון, מחיקה וחסימת הגישה למידע האישי שלהם.
  • מניעת התמכרות, סימון תוצרי AI - ספקי שירותי ה-AI נדרשים לספק למשתמשים פירוט לגבי אופן השימוש המיועד למערכותיהם, ולמנוע מהם להתמכר לשירותים. על תוצרי ה-AI להיות מסומנים בהתאם לתקנות הרלוונטיות בסין.

המועד האחרון להגשת הערות למתווה הסיני הוא ה-10 במאי, 2023. law.co.il מזכיר שביום בו פרסמה סין את המתווה, ביקש גם המימשל האמריקאי משוב למדיניות בנושא בינה מלאכותית אותה ייפתח.