קנדה: השג לפייסבוק בפרשת קמברידג' אנליטיקה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט הפדרלי בקנדה דחה השבוע את בקשת רגולטור הפרטיות הקנדי לקבלת צו הצהרתי נגד מטא, חברת האם של פייסבוק, שלפיו הפרה את חוק הגנת הפרטיות הקנדי, בהליך שנדון בהמשך לפרשת קמברידג' אנליטיקה.

ההליך המשפטי החל לאחר שחקירה של נציב הפרטיות הפדרלי משנת 2019 מצאה ליקויים משמעותיים בפעילותה של פייסבוק דאז. בין השאר, נמצא כי פייסבוק אפשרה לחברה המפעילה אפליקציה דיגיטלית לשאלוני אישיות בשם "this is your digital life", לגשת למידע אישי של משתמשי פייסבוק ולהעבירו לאחרים, ביחד עם התשובות לשאלונים. כך הגיע המידע בין השאר גם לחברת הייעוץ הבריטית קמברידג' אנליטיקה.

לפי חקירת הנציב, כ-300,000 משתמשי פייסבוק הורידו את האפליקציה, וכתוצאה נחשפו פרטיהם של כ-87 מיליון משתמשים אחרים, לרבות למעלה מ-600 משתמשים קנדיים, מבלי לקבל הסכמתם המפורשת לכך. הנציב קבע כי פייסבוק הפרה את חוק הפרטיות הקנדי בכך שלא השיגה באופן ראוי את הסכמת המשתמשים להעברת המידע וכן כשלה להטמיע אמצעי הגנה מספקים על המידע. בהתאם, ביקש הרגולטור מבית המשפט הפדרלי להעניק צו הצהרתי לפיו מטא הפרה את החוק.

מטא, מצידה, טענה כי המדיניות שלה ובקרות הפרטיות שהיא מיישמת מהוות "אמצעים סבירים להגנה" תחת החוק, וכי מכל מקום כאשר משתמש בוחר לאשר לה לחשוף מידע לאפליקציה מסוימת, חובותיה מכוח החוק מסתיימות בנקודה זו.

שופט בית המשפט הפדרלי הסכים עם טענת מטא, וקבע כי הרגולטור לא עמד בנטל ההוכחה בנוגע לטענותיו נגדה. לפיכך, דחה השופט את הבקשה לצו. מקור: CBC (מאת: ג'ים ברונסקיל).