מדינה נוספת בארה"ב דורשת הסכמה הורית לשימוש ברשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם

רשתות חברתיות נדרשות לאמת את גיל המשתמש ואם מדובר בקטין מתחת לגיל 18 - אין לאפשר לו לפתוח חשבון ללא הסכמה מפורשת מהוריו. כך קובע חוק חדש במדינת ארקנסו בארה"ב, שייכנס לתוקף בעוד פחות מחצי שנה. ארקנסו היא המדינה השניה לחוקק חוק כזה, לאחר שיוטה אישרה חוק דומה שייכנס לתוקף בעוד כשנה.

בשונה מהחוק ביוטה שחל רק על רשתות חברתיות שיש להן לפחות 5 מיליון משתמשים, החוק בארקנסו חל רק על רשתות חברתיות בעלות מחזור הכנסות שנתי העולה על 100 מיליון דולר. החוק בארקנסו מגדיר "רשת חברתית" באופן נרחב כך שהוא כולל כל שירות מקוון שיש לו משתמשים מארקנסו ושפונקציה מרכזית בו היא קישור בין משתמשים כך שיוכלו לקיים אינטראקציה חברתית ביניהם באמצעות השירות.

החוק מחריג מתחולתו, בין היתר, שירותי דואר אלקטרוני, שירותי הודעות פרטיות, ואתרים ופלטפורמות לסחר אלקטרוני. החוק דורש מרשתות חברתיות לבצע אימות לגיל המשתמש באמצעות שירות צד שלישי, והאימות יכול להיות מבוסס על תעודה מזהה (כדוגמת רשיון נהיגה). הפרה של החוק מקימה עילת תביעה אזרחית לפיצויים עונשיים של עד 2,500 דולר לכל קטין שנפגע, דבר שעשוי להוות בסיס לתובענות ייצוגיות.

מומחים משפטיים הצביעו על כך שאימות גיל באמצעות תעודה מזהה יצריך ככל הנראה השוואה ביומטרית בין תמונת המשתמש בתעודה המזהה לתמונה "חיה" שלו באמצעות וידאו. אולם עפ"י חוקים פדרליים ומדינתיים אחרים, עיבוד מידע ביומטרי כפוף למגבלות כדוגמת הסכמה מפורשת וחופשית של נושא המידע, או הסכמה הורית כשמדובר בקטין - דבר שמציב את החוק החדש בארקנסו בסתירה לחוקים אחרים בארה"ב.