מטא תעבד מידע למטרות פרסום על בסיס "אינטרס לגטימי"

אולי יעניין אותך גם

מטא הודיעה לפני ימים אחדים שהיא תשנה תוך מספר ימים את הבסיס המשפטי עליו היא נשענת לעיבוד מידע אישי של המשתמשים האירופאיים באפליקציה שלה מ-"צורך חוזי" ל"אינטרס לגטימי", ברקע החלטת נציבות הגנת המידע באירלנד בתחילת השנה, לפיה פייסבוק ואינסטגרם לא רשאיות לעבד מידע אישי לצורך פרסום ממוקד אלא אם התקבלה לכך הסכמה מדעת, חופשית, וניתנת לביטול של המשתמש.

לפי הודעת מטא, משתמשים אירופאיים יקבלו הודעה על השינוי בתנאים. הם יוכלו להחליט על האופן שבו מטא מעבדת מידע מסויים כדי להציג פרסומות מוכוונות התנהגות. החלטת המשתמש תיעשה במנגנון opt-out בו המשתמש נדרש לנקוט בפעולה אקטיבית כדי למנוע את המשך עיבוד המידע שלו לצרכי פרסום. מטא טוענת בהודעתה שגם הגישה הקודמת שלה נעשתה בהלימה להוראות ה-GDPR, ועל כן היא תערער על ההחלטות והקנסות שנפסקו נגדה.

עמותת NOYB שייצגה את המתלוננת בתביעה שהובילה להחלטת הנציבות באירלנד, מסרה בהצהרה כי היא תנקט בצעדים מיידיים נגד החלטת מטא. לפי עמדת העמותה, הפסיקה וההנחיות ברורות בכך שאינן מאפשרות למטא לטעון שהאינטרסים שלה עדיפים על זכות המשתמשים לפרטיות. מייסד עמותת NOYB, מקס שרמס, הבהיר שמטא מחליפה פרקטיקה לא חוקית אחת באחרת, ו-NOYB תנקוט בצעדים משפטיים כדי לעצור זאת. בנוסף, מקס קרא למטא להעניק למשתמשיה אפשרות ברורה של כן או לא, כך שהמשתמשים יתבקשו למסור את הסכמתם באופן אקטיבי אם הם מעוניינים לוותר על זכויות היסוד שלהם.